eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja i brak karty gwarancyjnejRe: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
  • Data: 2007-07-11 23:02:30
    Temat: Re: Reklamacja i brak karty gwarancyjnej
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 11.07.2007 scream <n...@p...pl> napisał/a:
    > doskonalosci... Jesli towar popsuje sie w wyniku uzywania, a przez spory
    > czas sluzyl dobrze, to gdzie tu niezgodnosc towaru z umowa?

    Jedna klasa przypadków - zły dobór materiału (np. nieodporny na działanie
    warunków środowiskowych: wilgotności, podwyższonej temperatury,
    promieniowania UV itp). Przykłady: żółknące obudowy, rozpadające się różne
    części w tym elektroniczne etc. Kolejna klasa - wady konstrukcyjne
    ujawniające się w konkretnych warunkach: kupiłeś kajak o dopuszczalnym
    ciężarze użytkownika 120 kg i wszystko było ok póki używała go np.
    szczupła nastolatka, a potem popękał w ciągu 10 min gdy próbował go uzyć
    ważący 80 kg kuzyn. Wczesniejsze routery linksysa miały tendencje do
    zawieszania się latem jeśli temperatura otoczenia była wystarczająco
    wysoka (ale wciąż w granicach specyfikacji). A lata bywają różne. Takich
    klas i przykładów można przytaczać od groma i ciut ciut i w zasadzie
    większość sytuacji gdy coś się popsuje (w określonym czasie) a nie stało
    się to poprzez błędne działanie użytkownika to niezgodność towaru z umową.
    Większość, bo jest grupa towarów czy ich elementów które mają ograniczoną
    żywotność (oceniając rozsądnie należy się takiej czy innej ich cechy
    spodziewać).

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1