eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja › Re: Reklamacja
  • Data: 2002-06-19 13:09:29
    Temat: Re: Reklamacja
    Od: "spider" <s...@l...warszawa.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Indiana" wrote:
    > Znajoma złożyła reklamację, po okresie prawie 2
    > tygodni reklamacja została rozpatrzona jako zasadna. Niestety sklep
    odmówił
    > wypłacenia pieniędzy, pozostawiając jedynie możliwość zakupu innego towaru
    w
    > tym sklepie za podobną cenę (w dodatku określił termin do końca miesiąca).
    > Czy ma do tego prawo ? Znajoma akurat nie ma już potrzeby ani ochoty
    > czegokolwiek tam kupować. Czy może odzyskać pieniądze ? W jaki sposób ?
    Czy
    > sklep próbuje wykorzystać niewiedzę klienta ?

    Znajoma ma uprawnienie z tytułu rękojmi do odstąpienia od umowy, z czym
    łączy się obowiązek zwrotu zapłaconej ceny przez sklep. Sklep może się z
    tego uwolnić poprzez niezwłoczną wymianę rzeczy wadliwej na rzecz wolną od
    wad (art. 560 § 1 KC). Od razu dodam, że w przypadku gdy dokonana zostanie
    wymiana i ponownie wystąpi podobny problem z wadą rzeczy, sklep nie będzie
    mógł się wykręcić od zwrotu ceny poprzez następną wymianę (ten sam artykuł).
    Oferta sklepu jest bezpodstawna i najprawdopodobniej, tak jak napisałeś,
    jest próbą wykorzystania niewiedzy klienta.

    spider


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1