eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoReklamacja › Re: Reklamacja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.man.poznan.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-
    mail
    From: "spider" <s...@l...warszawa.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Reklamacja
    Date: Wed, 19 Jun 2002 15:09:29 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 24
    Message-ID: <aepvng$b10$1@news.tpi.pl>
    References: <3d105564$1@red.gdansk.sprint.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc201.dhcp.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1024492080 11296 217.98.10.201 (19 Jun 2002 13:08:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jun 2002 13:08:00 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:97525
    [ ukryj nagłówki ]

    "Indiana" wrote:
    > Znajoma złożyła reklamację, po okresie prawie 2
    > tygodni reklamacja została rozpatrzona jako zasadna. Niestety sklep
    odmówił
    > wypłacenia pieniędzy, pozostawiając jedynie możliwość zakupu innego towaru
    w
    > tym sklepie za podobną cenę (w dodatku określił termin do końca miesiąca).
    > Czy ma do tego prawo ? Znajoma akurat nie ma już potrzeby ani ochoty
    > czegokolwiek tam kupować. Czy może odzyskać pieniądze ? W jaki sposób ?
    Czy
    > sklep próbuje wykorzystać niewiedzę klienta ?

    Znajoma ma uprawnienie z tytułu rękojmi do odstąpienia od umowy, z czym
    łączy się obowiązek zwrotu zapłaconej ceny przez sklep. Sklep może się z
    tego uwolnić poprzez niezwłoczną wymianę rzeczy wadliwej na rzecz wolną od
    wad (art. 560 § 1 KC). Od razu dodam, że w przypadku gdy dokonana zostanie
    wymiana i ponownie wystąpi podobny problem z wadą rzeczy, sklep nie będzie
    mógł się wykręcić od zwrotu ceny poprzez następną wymianę (ten sam artykuł).
    Oferta sklepu jest bezpodstawna i najprawdopodobniej, tak jak napisałeś,
    jest próbą wykorzystania niewiedzy klienta.

    spider


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1