  • Data: 2002-06-19 11:12:14
    Temat: Re: Reklamacja
    Od: <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam wszystkich.
    >
    > Jest taki problem: Moja znajoma kupiła w pewnym (dość znanym) Domu Towarowym
    > towar (było to ubranie).  Ubranie to w pierwszych dniu używania - mówiąc
    > najprościej - rozpadło się. Znajoma złożyła reklamację, po okresie prawie 2
    > tygodni reklamacja została rozpatrzona jako zasadna. Niestety sklep odmówił
    > wypłacenia pieniędzy, pozostawiając jedynie możliwość zakupu innego towaru w
    > tym sklepie za podobną cenę (w dodatku określił termin do końca miesiąca).
    > Czy ma do tego prawo ? Znajoma akurat nie ma już potrzeby ani ochoty
> [...]

    ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
    z dnia 30 maja 1995 r.
    w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy
    ruchomych z udziałem konsumentów.
    Dz.U.1995.64.328
    § 24. 1. W razie nieuwzględnienia reklamacji sprzedawca jest obowiązany
    zawiadomić o tym pisemnie konsumenta z podaniem uzasadnienia oraz zwrócić mu
    dostarczony wraz z reklamacją towar.
    2. Niedokonanie zawiadomienia, o którym mowa w ust. 1, w terminie 14 dni od
    dnia zgłoszenia reklamacji uważa się za uznanie tej reklamacji z obowiązkiem
    załatwienia jej zgodnie z żądaniem konsumenta.

    z powyższego wynika, ze sprzedawca ma obowiazek zachowania się zgodnie z
    życzeniem konsumenta, a nie może narzucić sposobu załatwienia reklamacji,
    jezeli konsumentka wybrała odstąpienie od umowy, to sklep ma zwrócić pieniądze,
    jezeli nie dobrowolnie, to należy wytoczyć powództwo niestety,

    pzdr

    marek