eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie o zwrot wyslanego towaruRe: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
  • Data: 2008-04-22 21:13:12
    Temat: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje.
    > Zdjecie oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo
    > to jestem w stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce
    > zwrocic.

    Ma do tego prawo i czas dziesięciu dni od dostarczenia, lub trzy miesiące
    gdy o tym prawie kupującego nie powiadomiłeś. O upływie terminu decyduje
    data oświadczenia woli kupującego, bo sam zwrot fizyczny może nastąpić
    później.

    > Pytanie tylko, kto w takim przypadku pokrywa koszty
    > transportu tytulem zwrotu. Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.) / umowy zawierane na odległość /
    Zwrot rzeczy na koszt przedsiębiorcy gdy nastąpił z winy tego
    przedsiębiorcy.

    > Jeszcze jedno pytanie.. co w przypadku, gdy wyslany jest towar z opcja
    > platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie
    > odbierze. Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami
    > transportu?

    IMHO obowiązkowo, bo kupujący musi mieć świadomość nieuchronności
    poniesienia konsekwencji, choćby dlatego by nie powtórzyło się to w
    przyszłości.

    Pozdr.
    K.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1