eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPytanie o zwrot wyslanego towaru › Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
  • Reply-To: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    From: "K.K." <z...@h...oraz.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <ful366$6dj$1@news.onet.pl>
    Subject: Re: Pytanie o zwrot wyslanego towaru
    Date: Tue, 22 Apr 2008 23:13:12 +0200
    Lines: 31
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3198
    NNTP-Posting-Host: 83.7.9.166
    Message-ID: <480e54f2$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1208898802 83.7.9.166 (22 Apr 2008 23:13:22 +0200)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: e...@d...pl
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news.h
    ome.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:529631
    [ ukryj nagłówki ]

    > Towar calkowicie zgodny z opisem wiec klient wiedzial co kupuje.
    > Zdjecie oryginalne wiec rowniez widzial jak wyglada ten towar. Mimo
    > to jestem w stanie zrozumiec, ze cos sie nie spodobalo i chce
    > zwrocic.

    Ma do tego prawo i czas dziesięciu dni od dostarczenia, lub trzy miesiące
    gdy o tym prawie kupującego nie powiadomiłeś. O upływie terminu decyduje
    data oświadczenia woli kupującego, bo sam zwrot fizyczny może nastąpić
    później.

    > Pytanie tylko, kto w takim przypadku pokrywa koszty
    > transportu tytulem zwrotu. Czy jest jakis przepis, ktory o tym traktuje?

    Ustawa z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.
    U. z dnia 31 marca 2000 r.) / umowy zawierane na odległość /
    Zwrot rzeczy na koszt przedsiębiorcy gdy nastąpił z winy tego
    przedsiębiorcy.

    > Jeszcze jedno pytanie.. co w przypadku, gdy wyslany jest towar z opcja
    > platnosci przy odbiorze za towar i przesylke a klient towaru nie
    > odbierze. Czy mozna w takiej sytuacji obciazyc kontrahenta kosztami
    > transportu?

    IMHO obowiązkowo, bo kupujący musi mieć świadomość nieuchronności
    poniesienia konsekwencji, choćby dlatego by nie powtórzyło się to w
    przyszłości.

    Pozdr.
    K.K.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1