    From: Szerr <n...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Punktowy system oceniania
    Date: Mon, 27 Aug 2007 09:08:04 +0200

    Dnia Sun, 26 Aug 2007 22:39:31 +0200, Wrak Tristana napisał(a)
    w:<news:fasoe4$209$2@news.onet.pl>:

    > jakie przepisy regulują punktowy system oceniania w szkole
    > ponadgimnazjalnej?

    Rozporządzenie wymaga tylko, abyś na początku roku szkolnego poinformował
    uczniów o swoich wymaganiach edukacyjnych. Nie wymaga formy pisemnej, nie
    wymaga punktowego systemu, to jest indywidualna sprawa każdego nauczyciela.

    > Właśnie taki generuję

    Dokument, do którego podałeś linka, mnie się osobiście jako rodzicowi
    podoba, może tylko zbyt łagodne konsekwencje przewidujesz za ściąganie.

    Pamiętaj, że prawnie formułowanie wymagań edukacyjnych należy do sfery
    autonomii nauczyciela, ocena też nie jest aktem administracyjnym, ale -
    niewzruszalną co do treści - opinią rzeczoznawczą. Moim zdaniem taki
    przedmiotowy system oceniania to nie jest żaden akt prawny (żaden przepis
    nie wymaga sporządzania pso), tylko wewnętrzna umowa nauczyciela z
    uczniami, coś jak kontrakt. Ja bym tego nie traktował formalnie, nie
    zaliczałbym do trybu ustalania oceny.

    Osobiście jestem zwolennikiem poglądu, że gdyby się ktoś zaczął tam czepiać
    każdego przecinka, nauczyciel mógłby określić tam tylko sprawy naprawdę
    fundamentalne, jak najbardziej ogólne kryteria, które będzie brać pod uwagę
    przy ustalaniu ocen cząstkowych i klasyfikacyjnych, szczegóły i ostateczne
    decyzje uzależniając od swojej bieżącej oceny sytuacji i bieżących celów
    nauczania.

    > bardzo wiem jak połączyć taki system z wymogami edukacyjnymi, które w
    > wersji klasycznej przygotowuje się wg podziału na oceny.

    Nie rozumiem, czego tak naprawdę i na jakiej podstawie się od nauczycieli w
    waszej szkole wymaga. Czemu osobno mają być wymagania, a osobno jeszcze
    jakiś punktowy system?

    --
    Quid leges sine moribus?