  • Data: 2005-02-06 17:29:16
    Temat: Re: Przywrocono pozew p-ko McDonald's !
    Od: amur <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > Większość tych "syntetyków" to naturalne substancjie wystepujące w
    > przyrodzie, tyle tylko, ze sztucznie zsyntetyzowane i dodane w większej
    > ilości.

    "Tylko tyle"? Czy moze "az tyle"? Kto je weryfikowal, skoro GIS nawet
    nie wie co jest dodawane prezz MD?

    Nie wiem czy pamiętasz, ale parę lat temu krażyła taka lista
    > substancji E - kolportowana przez stowarzyszenia ekoidiotyczne jako
    > lista substancji szkodliwych dla zdrowaia. Można sięz niej było
    > dowiedzieć, że kwas cytrynowy (E 330) jest rakotwórczy a beta karoten i
    > chlorofil wywołują zabyrzenia jelit.

    Co nie zmienia faktu ze lista E zawiera substancje szkodliwe dla
    zdrowia. List tze nie mowi nic o kombinacji w organiznie paru skladnikow
    na raz.

    A najlepsze w tym wszystkim ze taki Codex Alimentarius sponsoruje nie
    kto inny jak sam Bayer, rpoducent pestycydow. Oni to juz napewno dbaja o
    nasze zdrowie.

    Wracajac do barwnikow, to jednak ryzyko jest takie ze Bruksela nakazala
    zmniejszenie dopuszczalnych dawek w karmie dla ryb bo powoduje slepote u
    ludzi!!!

    http://www.smithandlowney.com/salmon/

    http://www.food.gov.uk/safereating/additivesbranch/e
    numberlist

    Mimo to szkodliwe dla zdrowia dodatki sa dopuszczone np

    E161g Canthaxanthin
    http://www.food.gov.uk/safereating/additivesbranch/e
    numberlist

    Jakos nie widze zeby MD czy takie Tesco chwalilo sie ze skad te pyszne
    kolory ich "zywnosci".

    > Inaczej mówiąc jest to rozcieńczony koncentratu soku pomarańczowego.
    > Ich zbrodnia polega zatem na tym, ze dodają wodę do odwodnionego soku
    > i śmią to nazywac sokiem.

    To sie nazywa po polsku OSZUSTWO. Nie mowiac juz o utrwalaczach tego
    koncentatu. Z Brazylii do Polski statek plynie ladnych pare dni.

    > Możesz podać który z kodeksów wczesnośredniowiecznych przewidywał taką
    > karę?

    Zobacz Herni Pirenne i Carlo Cipolla.

    > Jest to dopuszczalne. Potrafisz wskazać przepis, któy tego zxabrania?

    Konstytucja NAKAZUJE dbanie o zdrowie. Starczy? To wyklucza
    automatycznie dodatki do zywnosci znane jako szkodliwe.

    U mnie dodaja.