  • Data: 2015-01-28 06:45:21
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-01-27 22:49, RadoslawF wrote:

    > Wyjazd z kraju nie ma nic wspólnego z niewolnictwem, niewolnik
    > nie ma swojej własności a obywatel PRLu miał, niewolnika
    > można było odsprzedać komu innemu obywatela PRLu nie,
    > niewolnika można było bez konsekwencji zabić a obywatela PRLu
    > nie bardzo (no fakt że niektórym się udawało, ale to były
    > rzadkie przypadki). Niewolnikowi nie płacono gotówki, tylko
    > karmiono i jeśli było trzeba ubierano, pracownik w PRLu
    > dostawał pensję w gotówce. Niewolnika można było w każdej
    > chwili bez jego zgody przenieść w inne miejsce kraju ni epytając
> [...]

    Czyli dokładnie jak chłop pańszczyźniany.

    Przy czym część twoich tez też jest nie prawdziwa. Władze PRLu jak
    najbardziej mogły kogoś bezkarnie zabić, co do wybotu miejsca
    zamieszkania, to go nie miałeś - mieszkałeś tam, gdzie władza ci
    przydzieliła mieszkanie. Gotówkę to dostawałeś na drobne wydatki, bo jak
    już wspomniałem mieszkania samochody itd były na przydziały - także z
    grubsza właśnie na żarcie i ciuchy.

    Shrek.