  • Data: 2015-01-28 11:53:22
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: grzech <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

    > Trzeba by było jeszcze zapytać kogoś, kto pamięta jak to działało w
    > praktyce.

    Podpowiem ci na przykładzie mojej ciotki która w dawnych czasach taki
    nakaz dostała.
    Wyjechała w "w Polskę" do małego miasta powiatowego. Zakład pracy gdzie
    dostała skierowanie miał obowiązek zapewnić jej kwaterę i zapewnił.
    Ponadto dostawała obiady po cenie zryczałtowanej, czyli za grosze.
    Zarabiała jak zarabiała. Po kilku latach dostała własne mieszkanie,
    później drugie, większe gdzie mieszka do dziś. Nigdy nie miała zamiaru
    rzucać tamtej pracy, ani miejsca zamieszkania. Taki Liwiuszek niech
    opowie jej, że była niewolnikiem. Przy okazji niech opowie dzisiejszym
    absolwentom studiów jakie to niewolnictwo wtedy było.