  • Data: 2015-01-28 16:09:24
    Temat: Re: Przywileje górnicze a równość wobec stanowionego prawa
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.01.2015 11:53, grzech pisze:

    > Podpowiem ci na przykładzie mojej ciotki która w dawnych czasach taki
    > nakaz dostała.
    > Wyjechała w "w Polskę" do małego miasta powiatowego. Zakład pracy gdzie
    > dostała skierowanie miał obowiązek zapewnić jej kwaterę i zapewnił.

    Jak to pan niewolnikowi.

    > Ponadto dostawała obiady po cenie zryczałtowanej, czyli za grosze.

    Zazwyczaj niewolnik były żywiony przez właściciela.

    > Zarabiała jak zarabiała. Po kilku latach dostała własne mieszkanie,
    > później drugie, większe gdzie mieszka do dziś. Nigdy nie miała zamiaru
    > rzucać tamtej pracy, ani miejsca zamieszkania.

    Jest wiele opisów niewolników którzy u swoich właścicieli żyli jak
    pączki w maśle i ani w głowie było im się buntować albo starać o
    wyzwolenie. Niemniej jednak - byli niewolnikami.

    Poza tym, jak niewolnik żyje wśród samych niewolników i żyje mu się
    względnie znośnie, to i może swojego niewolnictwa nie zauważać. Różnicę
    widać dopiero jak się porówna z ludźmi wolnymi (a i te różnice nie
    zawsze są na minus)

    p. m.