    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    <q9128f$6a8$4@node1.news.atman.pl>
    <5cb49001$0$490$65785112@news.neostrada.pl>
    <q923ir$go8$2@node2.news.atman.pl>
    <5cb4c159$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <q92j3m$oqm$1@node1.news.atman.pl>
    <5cb4da3e$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cb5921d$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <X2itE.44949$wx.9273@fx18.ams1>
    <5cb5b5ae$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <i8ktE.4085$_R1.2505@fx05.ams1>
    <5cb5e07c$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <%zutE.112026$Kf5.82746@fx14.ams1>
    <5cb6d191$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 18 Apr 2019 00:30:40 GMT

    On 2019-04-17, Kviat <Kviat> wrote:

    > Mowa nie jest o braku możliwości "obsługi" ze względu na ilość nie do
    > obsłużenia.

    To jest zawsze kwestia pewnej równowagi

    > Mowa jest o tym, że Robert twierdzi, że jak jest przepis, to trzeba go
    > egzekwować i nie ma zmiłuj, bo to nie rola policjanta, by decydować czy
    > przepis jest słuszny.

    A co innego ma powiedzieć? :)

    > Problem w tym, że policja używa tej wymówki tylko wtedy, gdy im to pasuje.
    > Podam przykłady.

    Piotr, ja wiem, że tak jest i że jest to norma. Problem jest taki, że
    nie bardzo jest co z tym zrobić. Bo na wspaniałe schody zawsze można
    powiedzieć, że istnieje zwiększone ryzyko, że ktoś zbezcześci (i będzie
    to akurat prawda), a na dzieci na czołgu, że to pomnik sowieckiego
    najeźcy, albo, że patrol przechodził tam 300x razy i nic nie zauważył. A
    na sebixów z karynami, że zachowywali się spokojnie i pili sok z
    pomidora.

    Pewnie jak zrobisz zdjęcie i złożysz formalne zawiadomienie (dzieci,
    czołg) to się będa musieli tym zająć i może nie wykryją sprawców. Tak
    zawsze niestety było, problem w tym, że teraz trobią to często z obrazą
    zdrowego rozsądku.

    A jakby chciec to ukrócić to wejdą w tryb mikro-zarządzania i zaczną się
    dop* do każdgo "zbezczeszczonego" pomnika (no bo już nie do sebixów :) a
    potem swierdzą co napisałem wcześniej: że to fizycznie nie możliwe aby
    upilnować. A jakby chcieć to zliberalizować (dużo lepsza opcja) to też
    coś znajdą. Ten zakaz picia to chyba wyłącznie po to aby można było
    łatwo kogoś ukarać - nawet nie w celach mandatów i statystyki, a
    zachowania spokoju w miejscu publicznym.

    --
    Marcin