  • Data: 2019-04-18 06:21:04
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To jest zawsze kwestia pewnej równowagi

    Raczej braku równowagi. Powiem wprost - policjanci robili nagonki na
    rowerzystów, bo pozwalało im to podciągnąć statystykę przestępstw - tak
    przestępstw, nie wykroczeń. Innymi słowy w excelu u komendanta "pijany
    kierowca" roweru wyglądał równie dobrze, a nawet lepiej (bo od razu
    wykryty) jak dowolne inne przestępstwo. Cieżko nazwać to równowagą,
    jeszcze ciężej przyjąć nieudalone tłuimaczenia, że policjant nie jest od
    oceniania.

    > A co innego ma powiedzieć? :)

    Na przykład nic.

    > Piotr, ja wiem, że tak jest i że jest to norma.

    No to sprawa zamknięta - wszyscy wiemy, że Robert pisze bzdury i jego
    tłumaczenie jest jak z d4 wzięte. Można się rozejść. Pytanie tylko po co
    Robert takie bzdury pisze.

    > Ten zakaz picia to chyba wyłącznie po to aby można było
    > łatwo kogoś ukarać - nawet nie w celach mandatów i statystyki, a
    > zachowania spokoju w miejscu publicznym.

    No właśnie po to jest. A wykorzystywany jest inaczej. Jeśli twierdzisz,
    że się nie da, to wyjaśnij mi dlaczego w całej cywilizowanej Europie
    mimo zakazu chodzenia na czerwonym, wszyscy na czerwonym chodzą, ba
    chodzą poza przejściami (których na przykład w Berlinie, stolicy Niemców
    ordnung mus sein, jest mało, bo zakłada się, że na mniejszych ulicach
    nie są wogóle potrzebne), robią to na oczach policji i żadnych problemów
    z tym nie ma. Tamtejsi policjanci są w stanie oceniić i rutynowo to
    robią. Jeśli uważasz, że nasza policja nie jest w stanie takiemu
    problemowi podołać, to trzeba wprost napisać, że mają poważne deficyty
    intelektualne. Albo powód jest zupełnie inny. I w ostatnim zdaniu tkwi
    wyjaśnienie, bo mimo, że do policji tytni intelektu się raczej nie
    garną, to ciężko jednak uznać, że idą tam sami debile.

    Shrek