    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ca719e5$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca71e52$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5ca7b37c$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 7 Apr 2019 07:35:58 +0200

    W dniu 05.04.2019 o 23:59, Budzik pisze:

    > Czyli argmentujesz ze teraz jest mało ofiar i dlatego dostep do borni
    > powinien być łatwiejszy?

    Nie. Argumentuję, że argumenty o tej śmiertelności od broni są bez sensu
    i tylko tyle.

    > To moze dla porownania wez takie USA gdzie bron kupujesz jak samochód.

    Sądzisz, że to cokolwiek zmieni w kwestii niebezpieczeństwa od broni? I
    nie jest prawdą, że w USA broń jest powszechnie dostępna. Są stany,
    gdzie nie jest.

    > P.S. Mam nadzieje ze rozumiesz, ze samo to porownanie bron vs samochód
    > jest juz manipulacja...?

    Żadną manipulacją to nie jest. Po prostu chcę pokazać, że argument o
    zagrożeniu śmiercią powodowanym legalną bronią jest bezsensowny i tyle.

    Skoro już koniecznie chcesz znać moje stanowisko, to uważam, ze obecny
    system dostępu do broni byłby OK z poprawką na likwidację celów
    posiadania broni (nie pozwolenia) oraz koniecznością rozpoczynania
    procedur od nowa przy każdej kolejnej sztuce broni. Jak ktoś ma 20
    sztuk, to nie jest mniej niebezpieczny od tego, co ma 21. I jak ktoś ma
    broń do celów sportowych, to gdy postanowi kolekcjonować broń też się
    innym człowiekiem nie staje.