    Subject: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5ca719e5$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca71e52$0$521$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca78444$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ca7b578$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Kviat
    Date: Sat, 6 Apr 2019 10:11:57 +0200

    > Większość broni jest rejestrowana jako sportowa (służą do zabijania
    > tarcz) albo kolekcjonerska.

    A niektórzy kolekcjonują znaczki.

    Co to ma wspólnego ze zwiększeniem dostępności do broni?

    > Założeniem użycia broni nie jest zabicie
    > człowieka.

    Czyli ułatwienie dostępu do broni to tak w celach kolekcjonerskich? Do
    gabloty za szybkę żeby sobie popatrzeć? Żeby sobie na wiwat postrzelać
    ślepakami?

    To co piszesz to absurd i gwałt na rozumie.

    > Jesli nawet ktoś to nbosi do ochrony, to z założenia będzie
    > próbował napastnika obezwładnić. Oczywiście moze zabić, ale ...

    No faktycznie, dajmy wszystkim dostęp do broni, bo przecież broń służy
    do noszenia, a nie do zabijania. Przekonałeś mnie.

    > ... faktycznie chleba nie pokroisz. Widziałeś samochód służący do
    > krojenia chleba?

    Nie. Ale widziałem samochód służący do jeżdżenia.
    Widziałeś pistolet, którym można dojechać do pracy?

    > Sposób użycia przedmiotu zależy od użytkownika. Samochodem możesz jechać
    > na wycieczkę, albo pop...lać rozjeżdżając przechodniów. Zabić możesz
    > młotkiem służącym do wbijania gwoździ.

    I to ma być argument za zwiększeniem dostępności do broni palnej?
    No to są jakieś jaja :):)

    Jak sam zauważyłeś, młotek służy do wbijania gwoździ.
    Broń palna powstała tylko i wyłącznie w celu zabijania.

    > Wykluczysz, że kogoś zastrzelono na placu budowy?

    A te wypadki drogowe o których pisałeś, to miałeś na myśli, że kogoś w
    samochodzie zastrzelili?
    Ręce opadają.

    Żeby zmniejszyć możliwość zastrzelenia kogoś na placu budowy, trzeba
    zwiększyć dostępność do broni palnej. To logiczne...

    > Ale masz rację, ze to
    > bezsensowne statystyki. Zagrożenie w wypadku broni, budowy, samochodu
    > nie wynika z właściwości tych rzeczy, tylko sposobu ich użycia.

    Skoro są wypadki na budowie i na drogach, to dajmy ludziom dostęp do
    broni palnej.
    To logiczne...

    Oprócz wypadków na budowie i na drodze dołóżmy im wypadki z bronią. A co
    im będziemy wypadków żałować...

    > Szkoda głowy. Spróbuj innych rozwiązań.

    Dla twojego przypadku nie ma innego rozwiązania.

    Pozdrawiam
    Piotr