  • Data: 2005-09-08 13:06:17
    Temat: Re: Prosze o porade - prawo autorskie na www
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    orion wrote:

    > wiadomo czy ta ostatnia pozyskała tą grafikę legalnie. Czy w takim przypadku
    > pani, która być może jest rzeczywistą autorką tej grafiki może rządać od

    Nie może rządać, bo nie jest rządem.

    > mojego klienta i ode mnie odszkodowania? Wydaje mi się, że ja postąpiłem
    > legalnie. Proszę o radę.

    Legalnie - owszem. Czyli sprawa karna odpada (w stosunku do Ciebie, bo w
    stosunku do tej firmy, co Ci sprzedała, to już niekoniecznie).

    Niemniej jednak teraz powstało roszczenie cywilne - właściciel praw
    autorskich może żądać usunięcia swojego dzieła lub uiszczenia honorarium.

    Niemniej jednak najpierw musi udowodnić, że to jej dzieło. Poza tym
    warto się zorientować, czy czasem firma, od której znaczek nabyłeś nie
    nabyła go od niej (pośrednio lub bezpośrednio) na podobnych zasadach,
    jak Ty.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)