  • Data: 2005-09-08 13:02:38
    Temat: Prosze o porade - prawo autorskie na www
    Od: "orion" <orion000[USUN]@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o poradę.

    Niedawno stworzyłem dla klienta szatę graficzną sklepu komputerowego. Użyłem
    w niej jeden mały element z innego projektu, który kupiłem od innej firmy
    wraz z wszelkimi prawami do dalszej odsprzedaży w całości lub fragmentach.
    Po pewnym czasie do mojego klienta zgłosiła się pani, która twierdzi, że
    jest autorką właśnie tego małego elementu i rząda odszkodowania. W toku
    wyjaśniania pochodzenia tego elementu graficznego okazało się, że firma od
    której go kupiłem kupiła go od innej firmy, ta zaś od jeszcze innej. I nie
    wiadomo czy ta ostatnia pozyskała tą grafikę legalnie. Czy w takim przypadku
    pani, która być może jest rzeczywistą autorką tej grafiki może rządać od
    mojego klienta i ode mnie odszkodowania? Wydaje mi się, że ja postąpiłem
    legalnie. Proszę o radę.

    Pozdrawiam!