  • Data: 2004-11-07 15:55:32
    Temat: Re: Proszę o interpretację.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "abc" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cmlf4e$oio$1@inews.gazeta.pl...

    > Co do aneksu to się zgadzam.
    > Tylko, jak pisałem, umowa nadal obowiązuje, może raz jeszcze zacytuję:

    Bo oni to ujęli dość głupio. Powinni wpisać wprost w umowę możliwość zmiany
    i byłoby jasne bez jakiegokolwiek aneksu albo jeszcze rozsądniej cenę gruntu
    netto. Bo teraz aneks, to oni mogą sobie spisać - a jakże - tylko Ty nie
    musisz na niego wyrazić zgody. Jakbyś musiał, to by nie było sensu aneksu
    sporządzać żadnego aneksu. I teraz będą mieli problem. Będą musieli przed
    sądem próbować dokonać zmiany umowy, co wcale proste nie jest. A i nie
    darmowe.

    A co do zasadności ich roszczenia, to trzeba by było się zastanowić, czy
    zmiana tej stawki faktycznie spowodowała u nich wzrost kosztów. Nie jestem w
    tym biegły i trudno mi ocenić. Na tej grupie, to ze stałych bywalców
    ewentualnie Gotfryd może się wypowie, a jak nie to zapytaj o to na
    pl.soc.prawo.podatki.

    Myślę jednak, że musisz więcej szczegółów podać. Piszesz, że ziemię
    wykupiłeś. To znaczy jesteś już jej właścicielem, czy dopiero za nią
    zapłaciłeś. Bo to pewnie będzie ważne dla określenia. Jeśli jesteś
    właścicielem, to zmiana stawki nie ma nic do rzeczy.