  • Data: 2004-07-02 10:33:23
    Temat: Re: Programy komputerowe - faktura jest, licencji brak.
    Od: Catbert <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 7/2/2004 12:08 PM, Arek wrote:

    > Dnia 2004-07-02 11:52, Catbert rzecze:

    > A co to ma do rzeczy? To nie mój problem, że ktoś używa nielegalnej
    > kopii utworu,
    > lecz tego kto używa i ewentualnie twórcy.

    Jeżeli ja posiadam telefon - jest mało prawdopodobne by ktokolwiek
    twierdził, że jest jego właścicielem / użytkownikiem - bo skoro ja go
    nabyłem (pomijam czy mam dokumenty) to jest mało prawdopodobne, że ktoś
    ma od niego pudełko, fakturę, dokument z numerem IMEI etc. Jest też mało
    prawdopodobne, że ktoś, bez mojej wiedzy i zgody opłaca mój rachunek,
    wlicza go w koszty i księguje. Amen.

    > Jesteś pewien, że nie masz? A może pracownicy coś przynieśli, położyli
    > na stole i tak to sobie leży?

    To jest mienie pracowników - i mnie, ani kontrolerom nic do tego -
    jeżeli jednak pracownik instaluje piracki soft, to jestem obowiązany do
    dochowania należytej staranności, by wyłaczyć swoją odpowiedzialność, co
    czynię.

    > Dlaczego napisałeś - zdalnie?
    > A kopię DVD, VHS czy innego utworu jak najbardziej da się zrobić.
    > Co to ma do rzeczy?

    Soft: jedna płyta legalna - wielu uzytkowników (po zainstalowaniu)
    DVD: jedna płyta legalna - jeden odtwarzający (pomijam przypadki zgrania
    na dysk czy transfer przez sieć) - wysil się nad dostrzezeniem róznicy.

    > Ale konkretnie jaka? Bo w ustawie są ujęte pewne różnice - jest cały dział
    > poświęcony oprogramowaniu - ale nigdzie nie ma różnic w określaniu czy dany
    > utwór jest legalny czy nie. We wszystkich przypadkach decyduje tylko
    > jedno- czy jest to jest jego oryginalna kopia, nielegalna czy też może
    > nawet - o zgrozo! - piracka.

    Ustaw jest wiele - a pytającemu, jak oceniam nie chodziło tylko o prawa
    autorskie.

    > Ale właśnie dlatego nic nie znaczy. Ustawodawca na szczęście nie
    > podzielał Twoich wymysłów i nie robił z odbiorców niewolników, którzy
    > muszą nosić przy sobie glejty
    > na posiadane utwory. Nawet gdy są to programy.

    Przy sobie nie muszą nosić - wystarczy że okażą je podczas kontroli.

    > Może mieć. Ja mam samochód na firmę, dokumenty zakupu już dawno
    > zostały zmielone bo minęło ohohoho lat.

    A dowód rejestracyjny masz? Coś, co stwierdza Twoją własność chyba też -
    lub możesz odwołać się do zdarzeń w przeszłości, które da się udokumentować?

    > A co ma prokurator to NAWET nielegalnych kopii programów?
    > Prokuratora tylko interesują PIRACKIE kopie programów - nic więcej.

    To, czy go interesują, czy nie - to inna sprawa - użytkowanie
    nielegalnego oprogramowania jest zdarzeniem gospodarczym, które nie jest
    ewidencjonowane, bo niby jak - dalszych konsekwencji jest bez liku.

    Pzdr: Catbert