  • Data: 2004-07-02 15:39:32
    Temat: Re: Programy komputerowe - faktura jest, licencji brak.
    Od: Arek <a...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2004-07-02 17:14, Catbert rzecze:
    > No to słabe kontrole miałeś.

    Tak? No to stoi sobie u mnie w firmie kserokopiarka.
    Przychodzą Twoje dociekliwe kontrole i pytają - a to co?
    A ja - ksero. Papiery? Nie mam.
    No i??? Co mi zrobią?

    > Takie, że firma nie może korzystać z czegoś, do czego nie ma tytułu
    > prawnego, jeżeli to jest coś takiego jak soft.

    Ależ ma tytuł prawny bo posiada legalny egzemplarz programu!

    > Wiem, że to trudno zrozumieć prokuratorom - stąd bezkarność
    > posiadających jedynie oryginalny nośnik - jeżeli chcesz, dam Ci adres i
    > telefon panów ( i pań), którzy wyjaśnią Ci jak to wygląda.

    Nie, to Tobie trudno zrozumieć, że *jedyną* rzeczą przesądzającą o legalności
    danej kopii utworu - w tym także programu komputerowego - jest posiadanie
    oryginalnego egzemplarza tegoż utworu/programu.
    Tak stanowi prawo, a nie Twoje pomysły z prawdopodobieństwem itp. itd.

    > Łatwiej jest dowieść prawa mając papiery i CD, które zaginęło niż gołe
    > CD bez niczego.

    Mając CD nie muszę niczego udowadniać. Ja po prostu mam oryginalną kopię programu,
    a ktokolwiek z papierkami i innymi srerkami może sobie skoczyć i obtoczyć.

    > Arku - jeżeli program nabyłeś, to jesteś jego prawowitym użytkownikiem -
    > natomiast nie może z niego korzystać np. Twoja spółka, jeżeli jej go nie
    > odsprzedałeś, nie wniosłeś do niej aportem, etc.

    Może, gdy go ode mnie otrzymała, a ja go nie używam bo przecież przekazałem
    firmie.

    > On byłby bezprawnym? Właściciel?

    Ależ on JEST legalnym, a nie bezprawnym.

    > Rozumiem, że jak wezmę sobie Twoją płytę, to jest już moja - tak?

    Zależy co rozumiesz przez "wezmę sobie".
    Jeżeli ją ode mnie otrzymasz - to tak, jeżeli ją ukradniesz to jest moja,
    tylko w Twoim posiadaniu.

    > W sumie to masz rację, po czorta faktury, tylko kłopot ;-)

    Faktury służą czemu innemu i nie wszystkie zdarzenia gospodarcze obejmują.
    Po to właśnie wymyślono wszelkie inne kwity, oświadczenia, prokokoły, dowody
    wewnętrzne itp. itd.

    pozdrawiam
    Arek

    --