  • Data: 2007-09-07 19:14:25
    Temat: Re: Problemy ze zleceniodawca podczas wykonwania dzela.
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fbs74p$nke$1@nemesis.news.tpi.pl Kasio <ALE
    BEZkasikaSpam2Wytnij@wp.pl> pisze:

    > Umowa o dzielo, plytkie przeslanki|?
    Chodzi o to, że niekiedy umowa cywilno-prawna (o dzieło, zlecenie) jest de
    facto umową o pracę (art. 22 §1, §1^1, §1^2 KP). Wówczas cała sprawa
    wyglądałaby inaczej, ale w opisanym przypadku dywaguję sobie na płytkich
    przesłankach.

    > Wtedy tylko sad na podstawie bieglych + umowy jaka mamy?
    Raczej tak.

    > Czy na podstawie jego pretesji mozna go juz teraz zaskarzyc, ze podpisal
    > umowe o dzielo
    > a stosuje umowe o prace, albo zlecenie?
    Cechy umowy o pracę masz w podanych wyżej artykułach KP.

    > Jesli tak to w jaki sposob zbierac
    > dowody do
    > przyszlej sprawy, aby zabezpieczyc sie przed utrata wynagrodzenia, bo
    > naszym zdaniem
    > 80% jest wykonane.
    Podejrzewam, że zostały popełnione błędy w konstrukcji warunków umowy o
    dzieło. Jeśli tak - raczej nie obejdzie się bez pomocy prawnika, który
    dokładnie zapozna sie ze sprawą. Wydaje mi się (ale tylko wydaje), że należy
    nie szarpać się z gościem, dokończyć dzieło zgodnie z umową i zobaczyć co
    będzie dalej.

    --
    Jotte