  • Data: 2007-09-07 18:55:37
    Temat: Re: Problemy ze zleceniodawca podczas wykonwania dzela.
    Od: "Kasio" <ALE BEZkasikaSpam2Wytnij@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niestety - jeśli strony nie są w stanie dojść do porozumienia, to
    pozostaje
    > pójść ze sporem do sądu albo się poddać. Istnieje możliwość - w tym
    > przypadku teoretyzuję w oparciu o płytkie przesłanki ("szef") - że umowa
    > spisana jako umowa o dzieło jest de facto umową o pracę. Wtedy sprawa
    > wygląda inaczej. Ale i tak trzeba z tym do sądu.

    Umowa o dzielo, plytkie przeslanki|?
    Napisalem, ze w umowie jest zawarte , ze przykladowo w ciagu 2 mcy od dnia
    podpisania
    za 10000zl mamy postawic w pelni funkcjonalny dom jednorodzinny, ktorego
    parter bedzie
    sluzyc za sklep. Zaplata po 7 dniach od odebrania domu i zatwierdzeniu przez
    Zleceniodawce.
    Stawiamy fundament, mowi ze meble chce zebysmy mu wystrugali, stawiamy dach,
    mowi, ze
    chce z krysztalow i 8mio spadzisty. Potem mowi, zebysmy jeszcze poczte
    rozniesli po sasiadach.
    My sie na to nie bardzo zgadzamy sluchamy tego jak ma wygladac mniej wiecej
    dom, ale co raz
    wiekszy jest ten problem zwiekszania zakresu obowiazku i tego, ze precyzja
    opisu dziela
    jest tak jak podalem.
    Dodatkowo ciagle czepia sie o szczegoly, ok dla niego to dzielo, ale my
    chyba mozemy to zrobic
    dzien przed mienieciem 2 mcy a nie , ze on nam daj grafik, jak to ma
    wygladac, ze do polowy ma byc
    zrobione do wrzesnia, do 15 wrzesnia ma juz WC dzialac, a do 30 wrzesnia, w
    sklepie maja juz byc
    kliencie.
    To wszystko jest nie wyssane z palca, nie odnosi sie do domu ale doskonale
    obrazuje.
    Do konca wrzesnia ma podac dokladna specyfikacje jaka chce miec tego domu,
    do tego czasu dajemy sobie spokoj potem jesli zatwierdzamy to ruszamy do
    konca.
    Ale jesli w specyfikacji beda jakies niesamowite rzeczy, ktore on uzna za
    podstawe a nam
    sie to nie bedzie podobac, to on moze powiedziec, ze dla niego to nie jest w
    pelni funkcjonalny
    dom ze sklepem i klientami.
    Wtedy tylko sad na podstawie bieglych + umowy jaka mamy?
    Czy na podstawie jego pretesji mozna go juz teraz zaskarzyc, ze podpisal
    umowe o dzielo
    a stosuje umowe o prace, albo zlecenie? Jesli tak to w jaki sposob zbierac
    dowody do
    przyszlej sprawy, aby zabezpieczyc sie przed utrata wynagrodzenia, bo naszym
    zdaniem
    80% jest wykonane.

    Pozdrawiam i mam nadzieje, ze wreszcie precyzyjnie, jak cos to pytaj bede
    dalej tlumaczyc.
    Tak czy owak dziekuje bardzo za pomoc :)