  • Data: 2004-06-15 08:12:19
    Temat: Re: Problemy z reklamacja. prosze o rade.
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wstępne założenie - zakłądam, że zakupiono rzecz w celach niezwiązanych z
    działalnością zawodową i gospodarczą kupującego (sprzesdaż konsumencka).

    > 1. czy firma moze mi wymieniac na czesc o nowszym modelu ale uzywana?

    zależy to niestety od treści karty gwarancyjej - art. 13 ust. 1 ustawy z dnia
    27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141, poz. 1176),

    > 2. jak jest wtedy z okresem gwarancyjnym? czy nie zaczyna mi sie od nowa?

    odpowiedż, jak wyżej niestety,

    > 3. czy mam jakies dodatkowe korzysci z reklamacji i na czym w oglole to mam
    > prawo do reklamacji jak mam gwarancje?

    zgodnie z art. 13 ust. 4 gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie
    wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnien kupującego wynijających z
    niezgodności towaru z umową . Czyli można zareklamować u sprzedawcy,
    korzystając z n.t.u.. NIestey, nie działa wtedy korzystne domniemamnie z art.
    art.4 us. 1 in fine - iż w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem
    6 miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istaniała ona w chwili
    wydania.

    > 4. prosze odpowiedzi poprzec konkretnymi przepisami prawnymi.
    j.w.:-)

    > Dziekuje z gory.

    pzdr

    marek radwański