eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoProblem z reklamacją › Re: Problem z reklamacją
  • Data: 2009-04-27 14:08:26
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 27 Kwi, 14:19, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a):
    >
    > >> >    Często nawet to nie sklep jest gwarantem, tylko zupełnie inny
    > >> >    podmiot.
    >
    > >> Tys prowda.
    >
    > > Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był
    > > zakupiony i tam chcę reklamację złożyć.
    >
    > Nienie, wystawić mógł w sumie sklep.
    > Wyobraź sobie sytuację: idziesz do sklepu ABC, gdzie kupujesz laptopa z
    > dystrybucji HP, a serwisować masz go (gwarancyjnie) w firmie ZYX.
    >
    > W tym modelu ABC jest tylko sprzedawcą -- może Ci sprzedać to, co ma od
    > dostawców, razem z ich papierami, kartonami, zasilaczami etc.
    > Gwarantem (tym, kto udziela Ci gwarancji) jest HP, bo to oni obiecują, że
    > *ktoś* to naprawi "w ich imieniu". Ale jak się już naprawdę popsuje, to
    > po naprawę masz udać się do ZYX.

    Gwarancję wystawił sklep, w gwarancji jest zapis, że to sklep jest
    podmiotem realizującym naprawy. Komputer był składakiem, nie laptopem,
    na który wystawiana jest gwarancja producenta, a sprzedawca tylko
    podbija gwarancję aby "wystartowała". Mimo to, takiego laptopa można
    reklamować zarówno u sprzedawcy jak i u producenta, zależy na jaki
    rodzaj reklamacji się zdecydujemy. Tak więc sklep, chce czy nie chce
    zawsze jest gwarantem, nawet jeśli wystawiona jest karta gwarancyjna
    producenta - wynika to z polskiego prawa.
    Tak czy inaczej, sprzęt będę reklamować uszkodzony sprzęt u
    sprzedawcy.

    > Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    > jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    > drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    > mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    > zepsuty.
    >
    > I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    > reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    > zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    > opiekaczy do grzanek.
    >
    > Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    > to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    > Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    > którzy to czytają.

    Trzeba było reklamować laptopa z ustawy o szczególnych warunkach
    sprzedaży konsumenckiej (odpowiedzialność sprzedawcy).

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1