  • Data: 2009-04-27 12:19:39
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 04:54:28 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    > Karta gwarancyjna wystawiona była przez sklep, w którym sprzęt był
    > zakupiony i tam chcę reklamację złożyć.

    Nienie, wystawić mógł w sumie sklep.
    Wyobraź sobie sytuację: idziesz do sklepu ABC, gdzie kupujesz laptopa z
    dystrybucji HP, a serwisować masz go (gwarancyjnie) w firmie ZYX.

    W tym modelu ABC jest tylko sprzedawcą -- może Ci sprzedać to, co ma od
    dostawców, razem z ich papierami, kartonami, zasilaczami etc.
    Gwarantem (tym, kto udziela Ci gwarancji) jest HP, bo to oni obiecują, że
    *ktoś* to naprawi "w ich imieniu". Ale jak się już naprawdę popsuje, to
    po naprawę masz udać się do ZYX.

    Dawno dawno temu sam popełniłem błąd. W Vobisie kupiłem laptoka FS, po
    jakimś czasie zaczął się psuć napęd combo. Poszedłem do serwisu raz,
    drugi, trzeci. Po trzeciej naprawie FS już nie zdzierżył, przysłał do
    mnie kuriera po sprzęt. Jak mi go zwrócili, okazało się, że sprzęt jest
    zepsuty.

    I ja -- głupi -- wysłałem do nich (do FS) poleconym oświadczenie
    reklamacyjne, z wiadomej ustawy, m.in. pisząc, że jeśli nie potrafią
    zapewnić prawidłowego serwisu, to niech nie sprzedają niczego oprócz
    opiekaczy do grzanek.

    Za FS odpisała mi jakaś kancelaria (!), że jasne, że proszę bardzo. Ale
    to oświadczenie powinienem złożyć sklepowi.
    Ot taka drobna i śmieszna nauczka, dla mnie na pewno i może dla tych,
    którzy to czytają.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl