  • 1. Data: 2009-04-27 08:34:21
    Temat: Problem z reklamacją
    Od: f...@g...com

    Witam,
    mam problem ze złożeniem reklamacji sprzętu komputerowego. Sklep, w
    którym został on zakupiony przestał istnieć, a dokładniej, w tym samym
    miejscu jest sklep z całkiem innym asortymentem. Co ciekawe jest to
    nadal ten sam właściciel, który zmienił tylko nazwę firmy oraz branżę.
    Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a
    sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie
    istnieje.
    Kto ma racje? Jakie są podstawy prawne?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-27 08:41:51
    Temat: Re: Problem z reklamacją
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 01:34:21 -0700, fuzzy80 napisał(a):

> [...]
    > Wg mnie nadal mam prawo reklamować ten sprzęt w tej firmie, a sprzedawca
    > nie chce przyjąć reklamacji twierdząc, że sklep już nie istnieje.

    Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
    tak, to racja jest po Twojej stronie.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-27 09:16:39
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 10:41, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Tamten sklep prowadzony był przez osobę prowadzącą jednoosobową DG? Jeśli
    > tak, to racja jest po Twojej stronie.

    Dziękuję za szybką odpowiedź.
    A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-04-27 09:18:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...com pisze:

    > Dziękuję za szybką odpowiedź.
    > A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.

    Na paragonie, fakturze masz dane sprzedawcy. I musisz po prostu
    skierować swoje żądania właśnie do niego - do konkretnej osoby (DG) lub
    osób (spółka).

    To, czy osoba/osoby te prowadzą teraz inny sklep, albo pracują na
    etacie, albo są bezrobotne, nie ma już znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-27 09:35:37
    Od: spp <s...@o...pl>

    f...@g...com pisze:

    > Dziękuję za szybką odpowiedź.
    > A jak to sprawdzić? Była to spółka cywilna.
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    To jest odpowiedź. :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-04-27 10:02:52
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 11:35, spp <s...@o...pl> wrote:

    >                                                        ^^^^^^^^^^^^^^^

    >                                ^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > To jest odpowiedź. :)
    >
    > --
    > spp

    Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-)
    Czyli rozumiem, że mogę reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną
    mam podać w piśmie reklamacyjnym?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-04-27 10:04:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:02:52 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    > Przepraszam, kompletnie się w tym gubię ;-) Czyli rozumiem, że mogę
    > reklamować ten produkt? Jaką podstawę prawną mam podać w piśmie
    > reklamacyjnym?

    Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
    może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.

  • 8. Data: 2009-04-27 10:37:14
    Od: f...@g...com

    On 27 Kwi, 12:04, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Nie wiemy czy możesz reklamować. Wiemy, że jeśli możesz, to facet nie
    > może się zasłaniać tym, że ma inny sklep.

    Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
    właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?
    Przypomnę, że ta spółka cywilna zmieniła nazwę i branżę. NIP, siedziba
    itp są nadal takie same, czyli raczej nie możemy mówić o zaprzestaniu
    działalności? Przestał jedynie działać sklep komputerowy.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2009-04-27 10:39:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    f...@g...com pisze:

> [...]
    > itp są nadal takie same, czyli raczej nie możemy mówić o zaprzestaniu
    > działalności? Przestał jedynie działać sklep komputerowy.

    Spółka cywilna to przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. To oni
    odpowiadają za zobowiązania spółki swoim majątkiem prywatnym. Musisz
    skierować reklamację właśnie do tych ludzi.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2009-04-27 11:30:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 03:37:14 -0700, fuzzy80 napisał(a):

    > Czyli wracamy do punktu wyjścia. Rozumiem, że muszę sprawdzić
    > właściciela/właścicieli i do nich kierować pismo reklamacyjne?

    Mi chodziło o coś innego. Czy możesz reklamować komputer zależy od tego
    co się stało, w związku z czym go kupiłeś, ile czasu minęło itd.
    Adresatem reklamacji na pewno będzie ten facet, niezależnie od tego czy
    dziś prowadzi sprzedaż śpioszków czy koparek.