  • Data: 2005-12-04 17:15:13
    Temat: Re: Probelm z ustaleniem winnego kolizji
    Od: "SG" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości
    news:dmv774$5ea$1@opal.icpnet.pl...

    > Użytkownik ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl> napisał w
    > wiadomości news:dmuvdh$msm$1@news.onet.pl...
    >
    > Jeśli sygnalizacja skrętu w lewo miała odrębny sygnał "warunkowa
    > strzałka" to jest to tak, jak na skrzyżowaniach z przejściami dla
    > pieszych (warunkowy skręt w prawo) - kierowca ma obowiązek się
    > zatrzymać. Jeśli to były normalne światła pozwalające skręcić w lewo,
    > prawo i jechać na wprost to kierowca nie musi się zatrzymać - wszak ma
    > zielone/żółte niezależnie czy skręca czy wali prosto.
    >
    > Ale to wie za przeproszeniem byle matoł mający prawko.
> [...]

    Konkretnie to chodziło mi o zasadę zachowania szczególnej ostrożności, i ewentualnej
    wynikającej z niej koniecznosci (lub nie) zatrzymania pojazdu przed skrzyżowaniem
    i upewnienia się CZY możliwy jest bezpieczny skręt w lewo.

    Gdyby tamten skręcił w lewo i zapakował w tył stojącego na jego pasie 25m dalej
    samochodu to wina byłaby tamtego gościa. Różnica jest taka że ja nie jechałem (czy
    stałem)
    na pasie jezdni B zgodnie z kierunkiem jazdy a przejeżdżałem (a w zasadzie zjeżdżałem
    z pasa)
    po manewrze skrętu w lewo. I tyle. Stąd moje wątpliwości.

    Ponieważ nikt z odpowiadających nic w tym temacie nie sugerował, a tylko padła
    oficjalna
    interpretacja, więc przyjmuję że ewentualny sąd również uznałby bez wątpienia że wina
    była
    moja i TYLKO moja.

    Pozdrawiam,
    Sławek.