  • Data: 2005-12-05 09:45:44
    Temat: Re: Probelm z ustaleniem winnego kolizji
    Od: "Robert J." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Konkretnie to chodziło mi o zasadę zachowania szczególnej ostrożności, i
    ewentualnej
    > wynikającej z niej koniecznosci (lub nie) zatrzymania pojazdu przed
    skrzyżowaniem
    > i upewnienia się CZY możliwy jest bezpieczny skręt w lewo.

    Zachowanie szczególnej ostrzożności to taki dziwny zapis :-). Tak naprawdę
    trudno go zinterpretować jednoznacznie. Jak zresztą wielu innych zapisów w
    PoRD...

    > Gdyby tamten skręcił w lewo i zapakował w tył stojącego na jego pasie 25m
    dalej
    > samochodu to wina byłaby tamtego gościa.

    Wtedy tak, bo nie utrzymał bezpiecznego odstępu. W Twoim przypadku tamten
    zawsze może zmienić zeznania i powiedzieć że w ostatniej chwili wjechałeś mu
    wprost pod samochód. Na Twoim miejscu bym sobie odpuścił...