    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 12 Jun 2012 01:43:38 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Próba wyłudzenia pożyczki?

    On Mon, 11 Jun 2012, Piotrek wrote:

    > Witam wszystkich.
    > Czy to, co opiszę poniżej, może sugerować próbę wyłudzenia pożyczki na
    > moje nazwisko?

    Skoro zadajesz sobie takie pytanie, to może, prawda?
    Skoro masz podejrzenia, których nawet nie wypada ujawnić :>,
    to nie widać co miałoby stać na przeszkodzie zgłoszeniu
    podejrzenia popełnienia czyny zabronionego na szkodę
    kredytodawcy.
    Na mój gust:

    > W końcu ostatnia wiadomość, sprzed niecałych 2 tygodni, była
    > następująca:
    >
    > "Gratulujemy, otrzymują Państwo wirtualną kartę kredytową z limitem
    > 1000 PLN, stała opłata abonamentowa wynosi 11,99 PLN/m-c niezależnie
    > od użycia karty".
    >

    > Dodam, że pod nr telefonu, z którego dostałem powyższe wiadomości, nie
    > sposób się dodzwonić

    ...to jest mało dziwne, bo zarówno automat do spamowania jak
    i "faktyczny" powiadamiacz moga być jednokierunkowe.

    > Co o tym wszystkim sądzicie? Jakaś głupia reklama czy coś więcej? Nie
    > chcę wszczynać sensacji, więc na razie nic z tym nie robiłem.

    Moment.
    Albo ktos się wygłupia "metoda przypominajaca nękanie".
    Albo ktos spamuje.
    Albo ktos próbuje popełnic oszustwo.
    Albo ma miejsce poważny bład, który może skutkować cywilnoprawnie,
    a nie ma możliwosci kontaktu.

    Ww. wygladaja na uzasadnione powody do zgłoszenia na policję.
    Na mój gust oczywiscie.

    > Może trochę za dużo sobie dopowiadam

    Skoro masz takie watpliwosci, to dlaczego nie zgłosiłes na policji
    powyższego 2 tygodnie temu?
    I nie, NIE mam na mysli "gdybania", które tu zapodałes.
    Wyłacznie gołe, suche fakty.
    IMO, jesli się mylisz w "gdybaniu", to primo możesz posłać postępowanie
    w maliny, secundo narobić sobie wrogów, a tertio spowodować że
    znajdzie się na poczatku rzeczy posłanych na dno szuflady.
    Co innego ujawnienie, że tu i ówdzie kopie Twojego dowodu leżały.
    IMVHO :>

    > Radzicie

    Nic nie radzę.
    Komentuję ;>