    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praworządność w GG
    Date: Sun, 1 Sep 2024 12:15:58 +0200

    > Niemcy generalnie starali się przestrzegać prawa wojny.

    Jaki ty masz śmietnik w głowie, to się w pale nie mieści.
    I jak pięknie to koresponduje z twoim usprawiedliwianiem morderców
    strzelających z czołgu do rowerzysty w Ukrainie.

    Robili co chcieli i mieli te prawa generalnie głęboko w dupie.
    Tak bardzo przestrzegali, że aż wymordowali miliony ludzi.

    Polskie sądy działały na podstawie polskiego prawa, które to prawo
    obowiązywało tylko wtedy, gdy nie było sprzeczne z zamysłem przejęcia
    władzy przez Rzeszę.
    Polskie prawo w większości zostało uchylone (administracyjne, finansowe,
    pracy... itd.). Zostało prawo karne i cywilne z dużymi zmianami.
    Te zmiany wprost były niezgodne z prawem międzynarodowym.
    Polskie sądy działały pod ścisłym nadzorem administracji niemieckiej, w
    dużej części z nowymi ludźmi. Wszystkie sprawy karne obowiązkowo były
    nadzorowane/prowadzone przez niemiecką prokuraturę. Orzeczenia wydane
    przez sądy polskie traciły moc, jeśli postępowanie przejmował sąd
    niemiecki. Ich "prawo" (niemieckie) działało również wstecz i mogli
    podważać wyroki polskich sądów obejmujące nawet rok 1938 (od września
    włącznie - o ile dobrze pamiętam). W niektórych przypadkach również bez
    względu ile czasu minęło.
    Generalnie, niby jakieś pozostałości polskiego prawa były, ale w
    praktyce nawet to co Niemcy pozostawili mieli w dupie.
    To tyle, w dużym telegraficznym skrócie, jeśli chodzi o praworządność
    ówczesnych Niemców i twojego rzekomego przestrzegania przez nich
    międzynarodowego prawa.

    > A prawo wojny - pisze z głowy - między innymi przewiduje właśnie, ze służby cywilne
    -
    > przykładowo Policja - nadal na zajętym terenie działają.

    Zamiast bredzić z pustej głowy poczytaj coś o funkcjonowaniu policji na
    terenie GG.

    > Chronią porządek.

    Napisałbym LOL, gdyby tylko to było zabawne.

    > Bo od XIX wieku starają się wszyscy, by w miarę możliwości
    > wojny nie oddziaływały na cywili.

    Ręce opadają...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Generalne_Gubernatorst
    wo

    "Proklamacja Generalnego Gubernatorstwa przez Rzeszę była sprzeczna z
    prawem międzynarodowym (konwencja haska IV z 1907 r. o prawach i
    zwyczajach wojny lądowej, art. 42 i następne) i w konsekwencji
    nielegalna. Dlatego też Generalne Gubernatorstwo nie było podmiotem
    prawa międzynarodowego ani publicznego. Wszystkie akty władz Generalnego
    Gubernatorstwa, stanowiących jedynie władzę okupacyjną, de iure były
    bezskuteczne w międzynarodowych stosunkach prawnych (pozbawione skutku
    od chwili wydania aktu prawnego).
    (...)
    Najwyższy Trybunał Narodowy, badając w latach 1946-1948 zbrodnie
    nazistowskie podczas okupacji niemieckiej Polski, uznał rząd Generalnego
    Gubernatorstwa za organizację przestępczą."

    > Piszę z głowy, czyli po prostu z niczego.

    Jak zwykle.

    > Próbowałem znaleźć coś na
    > szybkiego w Internecie, ale widzę różne bzdury,
    Oczywiście... gówno tam próbowałeś. A może i próbowałeś, tylko znalazłeś
    nie to co chciałeś. Nie pasowało ci do koncepcji i twoich wyobrażeń na
    ten temat, więc uznałeś, że nic nie ma. Bo faktyczne, tego co sam
    wymyślasz, to nie ma.
    Tak jak z instrukcjami AED... jest tego pierdyliard do wyszukania w
    ciągu kliku sekund, ale oni wszyscy piszą bzdury, bo ty piszesz z głowy,
    więc wiesz lepiej, więc nie ma.
    Prac i artykułów na temat sądownictwa w GG też jest pierdyliard.
    Wystarczy chcieć je znaleźć.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr