  • Data: 2024-09-03 21:33:56
    Temat: Re: Praworządność w GG
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.09.2024 o 15:07, J.F pisze:

    > No wiesz, obywatele straty nie ponosili.

    Czyli Ty jesteś zdalna, że pieniądze państwowe są niczyje i można je kraść?

    > Jak to był Urząd Bezpieczeństwa Publicznego, to co się dziwisz. Albo
    > jakis zbyt ambitny strażnik na poczcie.
    > No jak to jakiego - naszego, polskiego, przedwojennego.

    Czyli były dwie Polski?

    > I pewnie się tym nie przejmowali, tylko kazali załatwić władzom
    > miasta ...

    U mnie w mieście po prostu przekwaterowano. Polaków poza getto, a Żydów
    do getta. Przydziałem mieszkań zajmowały się samorządy. Tuż przed
    wywiezieniem zaczynali najpierw likwidować getta w mniejszych
    miejscowościach i był problem z przeludnieniem.

    > W unormowaniach na pewno nie było wysłania do więzienia/obozu za
    > granicę.

    OPbóz pracy nie był formalnie więzieniem.

    > Bereza przed 39, czy już niemieckie?

    Wszystkie.
    --
    (~) Robert Tomasik