  • Data: 2004-03-14 22:24:36
    Temat: Re: Prawo w systemie Open Source
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "dp" <d...@t...pl> napisal w wiadomosci
    news:4054CF99.5040605@tlen.pl...

    Zajrzalem. Po pierwsze widze, ze na razie nad niczym nie pracujecie, a
    przynajmniej tak Twierdzi mój komputer. Nie bardzo rozumiem idee tej
    strony. Czy to ma byc cos, w wyniku czego beda powstawac obywatelskie
    projekty ustaw?

    No i taka uwaga techniczna. W zakladce "Klauzula" znalazlem taka klauzule:
    "Wszystkie teksty i materialy znajdujace sie na stronach w domenie
    http://www.lexos.org.pl/ sa chronione prawem autorskim. Autorzy udzielaja
    zezwolenia na kopiowanie, rozpowszechnianie i modyfikacje zamieszczonych
    tu tekstów oraz materialów w calosci lub w czesci, w dowolnym celu oraz w
    dowolnej formie pod warunkiem, ze skopiowany, zmodyfikowany badz
    rozpowszechniany utwór zawierac bedzie niniejsza lub analogiczna klauzule
    prawna."

    No i jak na serwis prawny, to przyznam jestem z lekka zdziwion. To, ze te
    wszystkie materialy sa chronione prawem autorskim, to wynika przede
    wszystkim z ustawy, wiec po co o tym pisac? Warunkiem skopiowania calosci
    badz czesci ma byc zawarcie tej lub podobnej klauzuli. Jak sobie to
    wyobrazacie w praktyce? Czyli zalózmy gosc postanowi napisac w swojej
    ksiazce o tym, co u Was przeczytal, chcial by zadoscuczynic obowiazkom
    prawa autorskiego i ma na koncu swojej ksiazki powinien umiescic
    informacje, ze materialy na Waszej stronie sa chronione prawem autorskim,
    a ich kopiowanie jest dozwolone?

    Ja proponuje zmiane tej klauzuli na brzmiaca nastepujaco:

    "Kopiowanie i rozpowszechnianie w calosci lub w czesci, w dowolnym celu
    oraz w dowolnej formie tekstów i materialów znajdujacych sie w domenie
    http://www.lexos.org.pl/ jest dozwolona pod warunkiem podania zródla."

    Bo moim zdaniem chyba to autor mial na mysli :-))