  • Data: 2004-03-16 10:22:23
    Temat: Re: Prawo w systemie Open Source
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 15 Mar 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "dp" <d...@t...pl> [...]
    >+ >
    >+ > Dokladnie tak.
    >+
    >+ Skoro to nie błąd, to uważam taki pomysł za absurd. Ja rozumiem, że dzieła
    >+ zawierające części Waszego dzieła mają być swobodnie dostępne do
    >+ kopiowania. Ale jak ma sens umieszczanie klauzuli, że akurat dzieła na
    >+ Waszej stronie są chronione, to nie wiem.

    Ja wiem.
    Teoretyzuję oczywiście :) w tym przypadku.
    Ale wielokroć już używałem tego argumentu na .prawo (i czasem
    zasadnie, jak życie wykazało :))
    Otóż z faktu że DZIŚ i U NAS obowiązuje jakieś prawo wcale nie wynika
    że na Majorce w 2007 będzie obowiązywało to samo.
    I *może* (IMHO) zdarzyć się że gdzieś, kiedyś (lub w łącznej kombinacji
    tychże warunków) opracowanie powstałe z dzieła *objętego* jawnym
    zastrzeżeniem *będzie* chronione, zaś nieobjętego jawnym zapiskiem
    - nie będzie.
    Na ogół uważam że krytykowane tu i ówdzie "przepisywanie kodeksów
    do umowy" nie jest pozbawione podstaw. Szczególnie jak sobie uświadominy
    że ew. aneks to nowa umowa... która może obowiązywać pod być może
    zmienionymi przepisami. I o czymś zapomnimy że się zmieniło...

    pozdrowienia, Gotfryd