  • Data: 2003-08-08 15:48:45
    Temat: Re: Prawo pracy - zwonienie bez wypowiedzenia
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia 8 Aug 2003 15:17:18 +0200, "" <l...@o...pl>
    zakodował:

    >Jej wywód rozumiem następująco. Moja żonka nie ma na piśmie, że przez 3
    >miesiące była gotowa do pracy. Wobec tego powiedzą jej - "ta pani nie
    >przychodziła do pracy, nie interesowała się, o czym my tu rozmawiamy?!". Ona

    Podtrzymuję swoją opinię o PIP.
    Gdy pracownik nie pojawia się w pracy i nie usprawiedliwia tego to
    jest to podstawa do rozwiązania umowy z winy pracownika przez
    pracodawcę. Skoro tego nie zrobił, to nadal ma obowiązek wypłacania
    wynagrodzenia w terminie.

    Zakładając NAWET (czysto teoretycznie), że ktoś nie chodzi 3 miesiące
    do pracy, bo mu się nie chce, ale pracodawca nie rozwiązał z nim
    umowy, to dalej ma obowiązek wypłaty wynagrodzenia. Skoro obydwie
    strony łamią swoje podstawowe obowiązki. W takiej sytuacji kto
    pierwszy, ten lepszy - jak pierwszy rozwiąże bez wypowiedzenia umowę
    pracownik, to taka informacja ma być na świadectwie i w taki sposób
    następuje rozwiązanie umowy.

    Rację ma natomiast co do tego, że nie można powoływać się na zdażenie
    sprzed 3 miesięcy. Podstawą rozwiązania umowy bez wypowiedzenia może
    być zdażenie (konkretne) o którym dowiedziałeś się najdalej miesiąc
    temu - więc brak terminowej wypłaty za lipiec tak, za czerwiec już nie
    bardzo (chyba, że udowodnisz, że dopiero teraz się o tym
    dowiedziałeś).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775