    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo Handlowe - niczyja firma
    Date: Sun, 1 Dec 2002 01:06:27 +0100

    On Sat, 30 Nov 2002, Baton wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne" [...]
    >+ > Skądś sp. z o.o. musiała pieniądze mieć. Niechby było
    >+ > z zysku i ten kapitał wzrósł do wartości S.A.
    >+ > Rzeczywiście, nie ma za co ścigać :]
    >+ > Ale właścicielem sp. z o.o. jest S.A., prawda ?
    >+ > No to wartość s...o. :) jest wartością S.A. (między
    >+ > innymi), mylę się ?
    >+
    >+ no i co? Przeciez jeli sp. z o.o. wypracowala odpowiedni zyski w trakcie
    >+ roku to mogla kupic akcje SA bez zbytnich ceregieli, czyz nie?

    Może i tak.
    Patrzyłem w ten sposób:
    S.A. warta 1 milion.
    Zakłada S...o wartą pół miliona. Ile jest warta S.A. zaraz
    po założeniu sp. z o.o.: pół miliona czy milion ?
    s...o wypracowuje pół miliona zysku. Ile jest warta S.A. ?

    Zastrzeżenia:
    - jestem świadom że akcje można sprzedać "za tyle za ile
    ktoś je kupi", choć coś mi się zdaje że dla podmiotów
    powiązanych istnieją jakoweś ograniczenia
    - autor pytania pisał o stratach... nie pisał czy sp.z o.o.
    też miała straty.

    Pozdrowienia, Gotfryd