  • Data: 2002-12-01 09:59:32
    Temat: Re: Prawo Handlowe - niczyja firma
    Od: "Baton" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.21.0212010101520.21687-100000@irys.s
    tanpol.com.pl...
    > Może i tak.
    > Patrzyłem w ten sposób:
    > S.A. warta 1 milion.
    > Zakłada S...o wartą pół miliona. Ile jest warta S.A. zaraz
    > po założeniu sp. z o.o.: pół miliona czy milion ?
    > s...o wypracowuje pół miliona zysku. Ile jest warta S.A. ?

    OK, ale przeciez wartosc spolki nie aktualizuje sie w "czasie rzeczywistym".
    Jest to wyliczane podczas sporzadzania rocznego bilansu (AFAIR). Jesli sp. z
    o. o. w trakcie roku wypracowala odpowiedni zysk i od razu kupila akcje SA
    to sytuacja o ktorej piszesz nie zaistnialaby...

    > Zastrzeżenia:
    > - jestem świadom że akcje można sprzedać "za tyle za ile
    > ktoś je kupi", choć coś mi się zdaje że dla podmiotów
    > powiązanych istnieją jakoweś ograniczenia

    Jesli kupi sie 'za tanio" to IMO zastrzezenia moze miec US. Ponadto wlasne
    akcje AFAIK mozna wykupywac tylko celem umozenia (ale to tak na boku bo taka
    sytacja nie ma miejsca)

    > - autor pytania pisał o stratach... nie pisał czy sp.z o.o.
    > też miała straty.

    ? Tego nie qmam

    pozdrawiam

    BAton