  • Data: 2008-10-14 11:21:06
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: "E" <...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:19cf2b01-6a6c-4014-9729-f1bb4a04daa2@m44g2000hs
    c.googlegroups.com...
    On 14 Paź, 12:14, "E" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Chyba pomyliłeś suwak z cwaniactwem. Suwak jest "wykorzystywany " wówczas,
    > gdy kończy się pas ruchu. Samochody dojeżdzają do samego końca takiego
    > pasa
    > ruchu - wtedy nie ma mowy o blokowaniu. W opisanym przypadku pas ruchu nie
    > kończy się. Obok cwaniactwa jest to także blokowanie pasa ruchu, za co
    > przewidziany jest mandat (tak samo jak za jazdę bądź stanie na 2 pasach
    > ruchu).

    Który przepis?

    W tej chwili nie umiem Tobie podać konkretnego przepisu. Jakiś czas temu
    krążył po necie film, na których pokazana była drogówka (chyba z okolic
    Krakowa). Ideą tego filmu było pokazanie zalet jazdy na tzw. suwak. Część
    kierowców nie dojeżdzała do końca zwężenia, lecz próbowali oni "wcisnąć" się
    50-100 metrów przed zwężeniem. Drogówka zatrzymywała takich delikwentów,
    tłumacząć im jakie przepisy złamali. Padały wtedy 2 argumenty: blokowanie
    pasa ruchu w przypadku możliwości kontynuacji jazdy nim oraz jazda (stanie)
    na 2 pasach ruchu (podczas "wciskania się"). Niestety nie pamiętam
    konkretnych przepisów na które powoływała się drogówka. Jeżeli uda mi się
    znaleźć ten film, to go wkleję.

    Pozdrawiam.