  • Data: 2008-10-14 14:10:42
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    przypadek pisze:

    > A gdzież tam jest nakaz antycypowania, że kolejka stoi akurat do skrętu w
    > prawo i ustawiania się w tej kolejce? Moim zdaniem nie można z tego
    > wywnioskować nic innego, niż nakaz zbliżenia się legalnymi metodami (bez
    > rozstrzygania czy stojąc w kolejce czy czekając na możliwość zbliżenia
    > później, w ostatnim momencie w którym jest to prawnie dozwolone) do prawej
    > krawędzi jezdni.

    Ok, moja wina :) - przeoczyłem że cała droga jest trzypasmowa i nie
    wiem czemu założyłem że dopiero za znakiem F-10 rozdziela się na trzy
    pasy. W podanym przypadku zachowanie kierowcy nie narusza przepisów
    regulujących ruch na drogach. Ponadto, mogłoby się okazać że jego
    zachowanie nie jest cwaniactwem, szczególnie jeśli wcześniej z prawej
    strony znajdowałby się wylot ulicy podporządkowanej, szczególnie jeśli
    lewy pas uprawniałby także do jazdy na wprost. Zasada jazdy na zamek
    błyskawiczny ma tu jak najbardziej zastosowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio