  • Data: 2008-10-14 13:46:36
    Temat: Re: Prawidłowy skręt w prawo
    Od: "przypadek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio <s...@n...com> napisał(a):

    > Czyli rozumiem, że pas środkowy jest oznakowany znakiem poziomym P-8a ?

    Przepisy:

    Strzałka kierunkowa na wprost Oznacza, że jazda z pasa ruchu, na którym jest
    umieszczona, jest dozwolona tylko w kierunku wskazanym strzałką; połączone
    symbole znaków P-8a, P-8b lub P-8c oznaczają zezwolenie na ruch w kierunkach
    wskazanych strzałkami kierunkowymi.

    Ja bym się spierał, że ta strzałka obowiązuje dopiero od linii ciągłej, ale to
    nie jest przedmiotem dyskusji. Przyjmijmy, że zatrzymamy się w takim miejscu,
    w którym możliwa jest legalna zmiana pasa na prawy.

    > W takim wypadku ponosi odpowiedzialność z art. 22 ust. 2, co daje 150PLN
    > mandatu.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

    1. do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

    zbliża się, jak najbardziej. Czeka na wpuszczenie, żeby móc się zbliżyć. Nie
    widzę złamania przepisu

    > Nie jest.

    > Wspomniany powyżej art. 22 ust. 2 kodeksu drogowego, w połączeniu z
    > niezastosowaniem się do znaku P-8a i P-8b oraz F-10 i/lub F-11.

    A gdzież tam jest nakaz antycypowania, że kolejka stoi akurat do skrętu w
    prawo i ustawiania się w tej kolejce? Moim zdaniem nie można z tego
    wywnioskować nic innego, niż nakaz zbliżenia się legalnymi metodami (bez
    rozstrzygania czy stojąc w kolejce czy czekając na możliwość zbliżenia
    później, w ostatnim momencie w którym jest to prawnie dozwolone) do prawej
    krawędzi jezdni.