  • Data: 2009-06-21 23:16:18
    Temat: Re: Prawa autorskie pracownika
    Od: mp0011 <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dzięki, już tylko ostatnie pytanie, bo widzę że dyskusja zeszła z
    poziomu
    i piszecie o dłubaniu w nosie zamiast podać konkretne paragrafy.
    Kodeks pracy oraz prawo autorskie do dwa niezależne działy prawa
    i liczyłem na jakieś konkrety...

    Ale kontynuując wątek dłubania w nosie:

    Czy jeżeli zamiast kozy wydłubałbym z nosa diament to musiałbym oddać
    go pracodawcy?

    Jak w takiej sytuacji pracodawca udowodniłby że miał prawo zlecić mi,
    zlecił i zapłacił za dłubanie w nosie
    skoro z umowy wynika ze "płaci mi co miesiąc za grzebanie w... uszach"
    i nie ma w niej wzmianki
    "lub na polecenie pracodawcy w innych otworach ciała"?

    Czy gdybym na polecenie pracodawcy grzebiąc w nosie złamał palec i nie
    mógł wykonywać
    swoich podstawowych obowiązków, i pracodawca by mnie z tego powodu
    zwolnił
    mógłbym się domagać odszkodowania? On by przecież argumentował że nie
    zlecał mi grzebania w nosie,
    więc grzebałem na własną rękę, w godzinach pracy, pewnie jeszcze dla
    konkurencji.
    W końcu nie mam nic na piśmie. Jeszcze musiałbym mu płacić za szkody
    jakie poniósł w związku z moją niezdolnością do pracy.

    A co do pracowników - napisałem że zwolniła prawie wszystkich
    wymuszając porozumienie stron,
    pozostałych zwolni lada dzień, więc jacyś świadkowie się znajdą.

    Jutro idę jeszcze raz do PIP i poruszę ten temat.
    Jeżeli dowiem się czegoś ciekawego (nie o kozach), napiszę.