  • Data: 2007-07-19 08:18:02
    Temat: Re: Prawa autorskie(?) (obchodzenie zabezpieczen)
    Od: Robert Osowiecki <r...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kit napisał(a):

    > Patrze na to jak na ingerencje w oprogramowanie. Podmieniajac plik aby mogl
    > dzialac z utworzona przeze mnie kopia podejmuje sie w moim mniemaniu
    > naruszenia... no wlasnie, tutaj Panowie wstawcie odpowiednie sformuowanie,
    > ja, byc moze blednie nazwalem to prawem autorskim.

    Art. 75.
    1. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej, czynności wymienione w art. 74 ust.
    4 pkt 1 i 2 nie wymagają zgody uprawnionego, jeżeli są niezbędne do
    korzystania z programu komputerowego zgodnie z jego przeznaczeniem, w
    tym do poprawiania błędów przez osobę, która legalnie weszła w jego
    posiadanie.
    2. Nie wymaga zezwolenia uprawnionego:
    1) sporządzenie kopii zapasowej, jeżeli jest to niezbędne do
    korzystania z programu komputerowego. Jeżeli umowa nie stanowi inaczej,
    kopia ta nie może być używana równocześnie z programem komputerowym,

    Art 74 ust 4 pkt.1 i 2:
    1) trwałego lub czasowego zwielokrotnienia programu komputerowego w
    całości lub w części jakimikolwiek środkami i w jakiejkolwiek formie; w
    zakresie, w którym dla wprowadzania, wyświetlania, stosowania,
    przekazywania i przechowywania programu komputerowego niezbędne jest
    jego zwielokrotnienie, czynności te wymagają zgody uprawnionego,
    2) tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek
    innych zmian w programie komputerowym, z zachowaniem praw osoby, która
    tych zmian dokonała,

    Czyli: jeśli kopia zapasowa (wykonana legalnie, zgodnie z Art 75 ust. 2)
    nie działa, to jest to błąd, do którego poprawienia możesz program
    zmodyfikować.

    Wykonanej kopii nie wolno, rzecz jasna, rozpowszechniać, użyczać i
    wynajmować.

    R.