eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Gan" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Pralnia nie uprała, ale kasę chcą :-(
    Date: Wed, 1 Apr 2009 11:11:16 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 49
    Message-ID: <gqvb4d$flj$1@news.onet.pl>
    References: <gqt0qm$k1v$1@inews.gazeta.pl> <gqt41a$plt$1@news.onet.pl>
    <gqt7so$66g$1@news.onet.pl> <gqt8ub$99l$1@news.onet.pl>
    <gqt9g1$at6$1@news.onet.pl> <gqtbkc$h25$1@news.onet.pl>
    <gqtc9b$j45$1@news.onet.pl> <gqte1r$ooc$1@news.onet.pl>
    <gqtel5$qee$1@news.onet.pl> <gqtg35$ugl$1@news.onet.pl>
    <gqthji$er8$1@inews.gazeta.pl> <gqtkks$bs8$1@news.onet.pl>
    <gqtm67$94d$1@inews.gazeta.pl> <gqtnlv$lck$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: imk138.internetdsl.tpnet.pl
    X-Trace: news.onet.pl 1238577101 16051 79.190.61.138 (1 Apr 2009 09:11:41 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 1 Apr 2009 09:11:41 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Antivirus: avast! (VPS 090331-0, 2009-03-31), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:582967
    [ ukryj nagłówki ]



    > Twierdzę tylko, że "defaultowo" (domyślnie) tego rodzaju *usługa* - jak
    > słusznie wskazałeś na to słowo - bazuje na umowie zlecenia, a więc jest
    > zobowiązaniem starannego działania (art. 750 KC).

    Jeżeli tak to na upranie w jakim modelu pralki się umawiasz? Jakimi środkami
    chemicznymi ? uzgadniacie to? Defaultowo tego się nie uzgadnia zostawia się
    decyzję pralni. Dlaczego? Ano dlatego, że celem jest rezultat sprania plam a
    nie jakiekolwiek wypranie ubrań.

    >Zapewne taki charakter umowy potwierdzą również jakiś regulamin świadczenia
    >usług w pralni wywieszony w widocznym miejscu albo zastrzeżenie na kwitku.

    Znając życie to całkiem możliwe. Z tym, że wzorce umowne muszą być
    odpowiednio konsumentowi udostępnione a poza tym zawsze można pokusić się o
    uznanie klazuli jako niedozwolonej ze względu na charakter umowy.

    >W każdym bądź razie, jeżeli od pralni oczekujemu rezultatu, to musi to
    >_wyraźnie_ wynikać z umowy - najlepiej na piśmie.

    Najlepiej w jakim sensie? Dowodowym? To ja powiem, że są jeszcze lepsze
    formy ;)

    >A za starania - jeżeli były to "należyte starania" - należy się zapłata w
    >pełnej wysokości niezależnie od wyniku. Porównaj z typową sytuacją adwokat
    ><--> klient.

    Jak stwierdzisz czy starania były należne? a Jeżeli się okaże, że w pralni
    obiok dadzą radę bo mają lepszą pralkę?

    >Wybierz się do 10 przypadkowych pralni i spróbuj zawrzeć nastepującą umowę:
    >spodnie mają być bez plam i niezniszczone. Jak się uda - płacę zgodnie z
    >cennikiem, jak się nie uda - nie płacę. A jak pralnia dodatkowo zniszczy
    >przy tym spodnie, to oczywiście odszkodowanie. Otrzymasz pogląd na to co to
    >znaczy "zwyczajowo".

    Akurat w pralni nigdy takiego problemu nie miałem. Za to wielokrotnie w
    innych punktach usługowych - ostatnio z naprawą kamery. Serwis po dwóch
    dniach stwierdził, że jednak nie dadzą rady naprawić usterki. Nic mnie nie
    skasowali a trochę czasu zmarnowali na diagnozowaniu problemu. Więc np. z
    mojego punktu widzenia "zwyczajowo" to odwrotnośc tego co wg Ciebie.

    > --
    > .B:artek.
    >
    Gan


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1