  • Data: 2005-05-31 14:29:46
    Temat: Re: Powodztwo przeciwegzekucyjne
    Od: kam <X#k...@w...pl#X> szukaj wiadomości tego autora

    coreczka napisał(a):
    > art. 824 § 1 pkt 2.

    podstawy powództw przeciwegzekucyjnych określone są w art.840-842
    a tak w ogóle - skąd założenie, że wspólnota (mieszkaniowa jak się
    domyślam) nie ma zdolności sądowej?

    > art. 829 pkt 4

    jw.

    > A to w zasadzie nie do powodztwa, tylko do wniosku o przywrocenie
    > terminu

    pytanie czy jest jakiś termin, który musiałby zostać przywrócony

    > art.791

    nie bardzo widzę jak

    > No owszem, istnieje - ale ja nie podwazam prawomocnego wyroku - ja
    > przecze zdarzeniom, na ktorych oparto klauzule wykonalnosci - a to chyba
    > co innego?? (art 840 § 1 pkt1)

    a jakim to zdarzeniom na których oparto klauzulę wykonalności przeczysz?
    jest wyrok zaoczny - może prawomocny, może nie, ale raczej z rygorem
    natychmiastowej wykonalności
    podważanie okoliczności, na których oparto wyrok, to niedopuszczalna
    próba jego podważenia

    > A tu mi dales kolejna rzecz do myslenia, bo rzeczywiscie - na wyroku
    > jest dopisek sedziny "doreczyc pozwanej", ale wyrok nikomu nie zostal
    > doreczony. Wierzyciel zrobil sobie odpis sam - kilka miesiecy pozniej.

    jeśli wyrok zaoczny nie został prawidłowo doręczony, to nigdy nie zaczął
    biec termin na wniesienie od niego sprzeciwu, a więc wyrok się nie
    uprawomocnił

    > No i stad bylo moje pytanie - czy masz lepszy sposob na wstrzymanie tych
    > czynnosci egzekucyjnych?

    sprzeciw od wyroku zaocznego z wnioskiem o zawieszenie rygoru
    natychmiastowej wykonalności ewentualnie z wnioskiem o przywrócenie
    terminu wydaje się być lepszym rozwiązaniem
    w zależności od sytuacji - może zażalenie na nadanie klauzuli
    wykonalności (jeśli wyrok nie był jeszcze wykonalny, bo nieprawomocny, a
    bez rygoru natychmiastowej wykonalności), skarga o wznowienie postępowania

    KG