  • Data: 2011-07-26 21:31:46
    Temat: Re: Powództwo o potrąconą (umorzoną wierzytelność)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Nie bardzo rozumiem. Jeżeli mamy do czynienia z potrąconą wcześniej
    > wierzytelnością, czego fakt powód próbuje zataić, to jaka zasadność
    > roszczeń pozwanego?

    ????
    No o to pytam, jeśli wierzytelność jest potrącona, to jak sąd bada czy
    potrącenie było zasadne?
    Powód przecież nie musi się zgadzać z faktem potrącenia, ani w ogóle z
    faktem że jest coś pozwanemu winny.

    > Jak pozwany zgłosi potrącenie w sprzeciwie, to i tak rozprawa. Przewód
    > powinien być krótszy, bo jeżeli sąd dojdzie do przekonania o racji zarzutu
    > przedawnienia, to będzie dążył do zamknięcia rozprawy i wydania wyroku.

    Nie pytałem o przedawnienie (aż tak długi czas między potrąceniem a pozwem
    nie minął, no chyba że potrącone kwoty przedawniają się jakoś specjalnie
    szybko), tylko o samo potrącenie, jak sprawdzenie jego zasadności się odbywa
    w sądzie.