  • Data: 2011-07-27 07:53:50
    Temat: Re: Powództwo o potrąconą (umorzoną wierzytelność)
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
    news:

    > OK, nie wiem czemu przedawnienie mi się tu wplątało. Są dwie możliwości:
    > albo okoliczność potrącenia ujawnia sam powód w pozwie - wówczas sąd
    > przyjmuje to na wiarę, chyba że coś ewidentnie nie pasuje (jak z każdym
    > faktem w pozwie), ale to w Twojej sytuacji raczej nie będzie miało
    > miejsca, jeżeli mówimy o próbie sądowego dochodzenia potrąconej
    > wierzytelności. Albo druga możliwość - fakt potrącenia wypływa w
    > sprzeciwie pozwanego.

    W odpowiedzi na pozew - nie mówimy o postępowaniu upominawczym.

    >Wtedy rozprawa i faktyczne badanie czy wierzytelności istniały, czy były
    >wymagalne, czy oświadczenie o potrąceniu zostało właściwie złożone itd.
    >Tylko, że sąd z urzędu raczej tego nie będzie badał, a zgodnie z zasadą
    >kontradyktoryjności będzie się dawał przekonywać stronom o swoich racjach.

    Rozumiem, że jak pozwany nie przekona go o swoich racjach i podstawach
    prawnych do potrącenia, to nawet gdy powód tego nie żąda, sąd uzna że
    potrącenie nie zostało udowodnione i nie uwzględni zarzutu potrącenia?
    Co w takim przypadku z samym potrąceniem i umorzeniem, przestaje w ogóle
    istnieć?

    Czyli teoretycznie można po wyroku ponownie potrącić tą wierzytelność,
    próbując obronić (udowodnić) zasadność potrącenia przed innym sądem?