    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sun, 03 Aug 2008 02:50:55 +0200
    <g6t366$qb8$1@inews.gazeta.pl> <g6u69p$k9a$1@news.onet.pl>
    <Pine.WNT.4.64.0808010935050.2688@quad> <g6uit3$p5t$4@news.onet.pl>
    <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl> <g6uke3$u7e$5@news.onet.pl>
    <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl> <g6ul67$u7e$8@news.onet.pl>
    <g6ulqf$4b1$1@news.onet.pl> <g6unsm$aj0$1@news.onet.pl>
    <g6uod1$slh$1@inews.gazeta.pl> <g6v21q$8bp$2@news.onet.pl>
    <g6v6e0$hnv$1@inews.gazeta.pl> <g6vlkv$rqs$3@news.onet.pl>
    <g6vout$gq0$1@inews.gazeta.pl> <g70f3l$ha2$1@news.onet.pl>
    <f...@z...router> <g71g18$am6$1@news.onet.pl>
    <a...@z...router>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 03 sierpień 2008 02:27
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <a...@z...router>):

    > Już zdaje się ktoś Ci to napisął - większość która wpadła na ten
    > egzotyczny pomysł aby się ubezpieczyć.

    Tak. I dzięki temu możesz leczyć się na detale. Bo jak wyskoczy coś
    cięższego, to się zdziwisz.

    > Oczywiście że nie pokryje jak JUŻ jesteś chory (w większości przypadków)
    > ale kto zabronił ubezpieczyć się jak jesteś zdrowy?

    Może to, żem zachorzał za dziecka albo już przy urodzeniu?
    Może to, że choroba to nie jednorazowa stłuczka samochodowa?
    Spytaj ich co będzie, jak będziesz przewlekle chory. Jak np. będziesz
    miał stwardnienie rozsiane i będziesz potrzebował regularnych leków do
    końca życia. Albo masę innych przewlekłych chorób. Albo jak ci nogi urwie i
    będziesz niezdatny do pracy.

    > I zarabia, bo wysokość składki jest tak ustalona, że zdrowi płacą na
    > chorych i na ubezpieczyciela

    Tak. Chorych chwilowo. Myślisz po co ubezpieczalnia robi wywiad odnośnie
    obciążeń w rodzinie? Myślisz czemu zapłacisz dużo więcej, jak będziesz z
    grupy większego ryzyka?

    NFZtu nie można sprywatyzować, bo prywatny ubezpieczyciel będzie liczył
    wyłącznie na zysk.

    --
    Tristan