    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Date: Sat, 02 Aug 2008 13:36:01 +0200

    W odpowiedzi na pismo z sobota 02 sierpień 2008 08:29
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g70urk$bft$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > A teraz to jakie jest? Fundowane? Tak samo placisz ty, ja, Johnson.

    Tak. I się rozkłada. Jedni płacą więcej niż zużyją, dzięki temu jest na tych
    schorowanych, którzy zużywają więcej niż płacą. Oni idą do piachu w
    systemie płatnej służby zdrowia.

    Pomijam już to, że skomplikowańsze leczenia wymagają złożonej infrastruktury
    szpitalnej. U prywatnego lekarza w jego mieszkaniu to można się leczyć na
    depresję albo na grypę. Bo już głupi aparat do USG kosztuje swoje.

    Przepaliła nam się lampa na hemodynamice ostatnio. Wiesz ile kosztuje nowa
    lampa? TYLKO LAMPA. 400 tysięcy złotych! Myślisz, że jakikolwiek prywatny
    ośrodek zdrowia sobie na to pozwoli?

    > A wiesz co to jest ubezpieczenie i jaka funkcje pelni?

    Tak. Ubezpieczenie pełni funkcję zarobkową dla ubezpieczyciela. Dzięki
    statystyce pozwala niektórym otrzymać odszkodowanie za jednorazowy problem.
    Nie nadaje się zupełnie do finansowania leczenia osób przewlekle chorych,
    czasami od urodzenia.

    > A poza tym, bardzo brutalnie zapytam: od kiedy jest powiedziane,
    > ze darmozjady maja prawo zerowac na cudzej pracy?

    od wtedy, od kiedy uważam, że należy o chorych się troszczyć. Po prostu tak
    uważam, że jest mornalnie OK. Nie uważam, żeby jak ktoś chory albo po
    wypadku to do piachu. Od tego jest społeczeństwo, żeby troszczyć się o
    słabsze jednostki. Można zlikwidować służbę zdrowia, policję, straż pożarną
    itp. Jak ktoś zdrowy, silny, bogaty, to przeżyje... Ale mi to nie
    odpowiada.

    > Jak ktos jest chorym/inwalida od urodzenia, to dostanie rente
    > jako jalmuzne od spoleczenstwa. On tej renty nie wypracowal.

    I co? Do piachu?

    > Ale jak zaczyna chorowac kolo piecdziesiatki to w jego interesie
    > bylo ubezpieczyc sie. A jak sie nie ubezpieczyl, to... jego sprawa.
    > Mial prawo do nieubezpieczania sie, ma teraz prawo do zdychania.

    No to właśnie ubezpiecza się w NFZ i ZUS. Od chorób w NFZ a od niezdolności
    do pracy w ZUS.

    > No to skarbie profilaktyka, unikanie ryzykownych zachowan.

    Kolega rozumiem dresik z siłowni? Żeby się nie okazało, że ci jaka wada
    serca wyskoczy albo coś wątróbkę uszkodzi, albo nereczki wysiądą, albo...

    > He, he, a poprzednicy to inni byli?

    No mocno nie, ale Jarek przynajmniej był świadom, że żyje i konsekwentnie
    realizował swój plan i swoje słowa. Mogą się nie podobać, ale chłop był
    żywy. A Donek jest jak ryba... Nie jest świadom tego, że żyje.

    > Chorzy nie sa chorymi od urodzenia.

    Pacz pan, więc tych od urodzenia od razu do piachu?

    > Wczesniej mieli pracowac, odkladac,
    > ubezpieczac sie. A jak przehulali caly dorobek to niech zdychaja.

    Taaaaaaaaak.... Wszystko przez te chulanki i swawole.

> [...]
    > byl oszczedny, racjonalnie zarzadzany, nie robil dlugow to wyszedl
    > teraz na idiote, bo zadluzeni po raz kolejny zostana oddluzeni.
    > Premiujesz idiotow. Takie spoleczenstwo sie szybko skonczy, bo zdrowi...
    > wyjada. Czy myslisz, ze tylu Polakow by wyjechalo, gdyby w kraju nagle
    > skoczyly zarobki do gory o chocby polowe pasozytniczego ZUS-u? My placimy
    > na obecnych emerytow i rencistow, sami z tego nie bedziemy mieli nic
    > pomimo ustawicznego wciskania kitu. Ty w ZUS-ie nie masz pieniedzy,
    > ty masz tylko jednostki rozliczeniowe. A ich wartosc bedzie zadna.

    A czy ja bronię obecnego stanu polski? przeca nieraz mówiłem -- zaorać i
    posiać nowe. Ja bronię socjalizmu i prawa ludzi do życia i ochrony ze
    strony całej grupy społecznej.

    > No to bedziesz mial maciarewiczowskie dwutygodniowe kursy na fachowcow.

    A dlaczego? jeśli prawo nie pozwoli na takie dewiacje....

    --
    Tristan