    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Poszukiwanie osób
    Date: Thu, 7 Dec 2023 19:55:58 +0100
    <ukelmt$1qd$11$Shrek@news.chmurka.net> <QoBaN.164$OQm8.148@fx13.ams1>
    <ukfce2$1i1$4$RTomasik@news.chmurka.net>
    <R_QaN.12588$iIT1.3393@fx15.ams1> <ukhfqf$rk$5$RTomasik@news.chmurka.net>
    <cp8bN.5102$kM22.182@fx10.ams1> <ukj5a9$6qr$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <n39bN.12619$iIT1.10764@fx15.ams1> <ukla39$g84$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <i0vbN.215$OQm8.111@fx13.ams1> <ukme7u$83v$10$Shrek@news.chmurka.net>
    <au8bn75qrnuk.glpvrjnup39d$.dlg@40tude.net>
    <ukqimo$777$5$Shrek@news.chmurka.net>
    <89qsaq2cctrj$.1d9cgs0xllghz.dlg@40tude.net>
    <ukstc3$14l$4$Shrek@news.chmurka.net>
    <1wyabc6hx3pcx.p2sbnptyg34u$.dlg@40tude.net>

    W dniu 07.12.2023 o 18:43, J.F pisze:

    > Ale kiedy moze być dokładnie?

    To dość oczywiste - jak jest mniej niż 3 maszty albo nie można z tymi
    trzema nawiązać komunikacji, bo na przykład któryś jest za górą.

    > Jak Orange chce ?

    Bardziej to wygląda tak,że specyficzne warunki zachodzą gdy jest to
    wygodne robertowi w dyskusji, w przeciwnym wypadku da się zlokalizować
    sygnał radiostopu kartą telewizyjną w górzystym terenie przez amatorów;)

    > Nie dostanie, bo operator nie przechowuje dokładnej lokalizacji.

    Przechowuje - od tego jest system którego nazwę podawałeś a której nie
    zapamiętałem:P

    > No ale w naszym przypadki jest jeszcze inne pytanie "gdzie telefon
    > przebywa obecnie".
    >
    > Siec raczej może zlokalizować dokładnie, pytanie czy policji powie.

    Nie bardzo sobie wyobrażam żeby w sytuacji stanu wyższej konieczności
    odmówiła. Podejrzewam, że nomalnie również nie odmawia.

    > Absurdalnie, ale ... zacytuj stosowne rozporządzenie :-)

    Jakoś nie jestem przekonany. Skoro 112 przekazują to pewnie i policji
    dokładnie te same dane.

    Dobra - sprawdziłem:

    Ustawa o policji:

    Uyskiwanie przez Policję danych telekomunikacyjnych, pocztowych lub
    internetowych
    1.
    W celu zapobiegania lub wykrywania przestępstw, przestępstw skarbowych
    albo w celu _ratowania_życia_lub_zdrowia_ ludzkiego bądź wsparcia
    _działań_poszukiwawczych_lub_ratowniczych, Policja może uzyskiwać dane
    niestanowiące treści odpowiednio, przekazu telekomunikacyjnego,
    przesyłki pocztowej albo przekazu w ramach usługi świadczonej drogą
    elektroniczną, określone w:
    1)
    art. 180c dane objęte obowiązkiem zatrzymania i przechowywania i art.
    180d obowiązek zapewnienia warunków dostępu i utrwalania przetwarzanych
    danych ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz. U.
    z 2022 r. poz. 1648 i 1933), zwane dalej ,,danymi telekomunikacyjnymi",

    Art 180c prawa komunikacyjnego:

    1.
    Obowiązkiem, o którym mowa w art. 180a ust. 1, objęte są dane niezbędne do:
    1) ustalenia zakończenia sieci, telekomunikacyjnego urządzenia
    końcowego, użytkownika końcowego:
    a) inicjującego połączenie,
    b) do którego kierowane jest połączenie;
    2) określenia:
    a) daty i godziny połączenia oraz czasu jego trwania,
    b) rodzaju połączenia,
    c) _lokalizacji_ telekomunikacyjnego urządzenia końcowego.

    2.
    Minister właściwy do spraw informatyzacji w porozumieniu z ministrem
    właściwym do spraw wewnętrznych, mając na uwadze rodzaj wykonywanej
    działalności telekomunikacyjnej przez operatorów publicznej sieci
    telekomunikacyjnej lub dostawców publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych, dane określone w ust. 1, koszty pozyskania i
    utrzymania danych oraz potrzebę unikania wielokrotnego zatrzymywania i
    przechowywania tych samych danych, określi, w drodze rozporządzenia:

    Minister więc rozporządzeniem ustala zakres danych biorąc pod uwagę
    warunki techniczne i ekonomiczne, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby
    podać dokładną lokalizację jeśli jest znana - bo tego wymaga ustawa
    lokalizacji. Rozporządzenie zaś określa minimalne warunki jakie taka
    lokalizacja ma zawierać. Jeśli operator dysponuje lokalizacją
    dokładniejszą niż wymaga minister, to nie widzę przeszkód żeby ją podał
    - chyba że nie chce, ale nie wydaje mi się, bo i po co miałby się
    narażać na zarzut na przykład nieudzielenia pomocy. Coś na zasadzie, że
    są minimalne wymagania dla CCTV dotyczące na przykład imprez masowych i
    policja się zgłasza z jakiegoś powodu po nie a operator przekazując je
    policji wycina nagrania starsze niż wymagane prawem i przeskalowuje je
    do niższej rozdzielczości również wymaganej prawem - brzmi jak
    niszczenie dowodów:P

    > Ale moze można wykorzystać.

    Ale musiałaby mieć taga i musiałby być dostępny dla kogoś - a wtedy by
    sam sprawdził tą lokalizację...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!