  • Data: 2023-12-04 11:12:46
    Temat: Re: Poszukiwanie osób
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.12.2023 o 10:01, nadir pisze:

    > Robert zlituj się.
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/PLI_CBD
    > https://www.youtube.com/watch?v=7kgwNnRItdU
    > To działa od przynajmniej kilku lat.
    > Jedyna niedogodność jaką widzę w przypadku Andrychowa, to że dziewczyna
    > ze swojego telefonu nie dzwoniła pod numer alarmowy, więc operator CPR
    > nie widzi jej lokalizacji z automatu i trzeba telefon namierzyć
    > niekonwencjonalnie z udziałem dyżurnego PLI. A może już taka procedura
    > też jest "obgadana" i realizowana, tego akurat nie wiem. Ale nie, że się
    > nie da i trzeba czekać na jakieś bzdurne papierologie, bo po to ten
> [...]

    Zlituj się?! Już wcześniej się zlitowałem i w tym wątku to opisałem, jak
    to działa. To są nadal te same dane, tylko wyświetlane bezpośrednio
    dyżurnemu i to okrojone - nie chcę pisać celowo jak, bo tego nie ma w
    rozporządzeniu.

    Jeśli już chcesz na ten temat dyskutować, to ktoś z kolegów dziennikarzy
    po prostu zada formalne pytanie do rzecznika i pewnie dostanie odpowiedź
    - albo nie, jeśli osoba uprawniona uzna, że jest niejawna. Nie jest to -
    moim zdaniem - niejawna informacja. WiKi niestety się bardzo popsuła.
    Nie da się tych bzdur tam poprawiać. Jak zgłosisz poprawkę, to najpierw
    jakiś "święty" ją odrzuca, a potem czasem sam wpisuje po swojemu i bez
    znajomości rzeczy. Tu wpisał bez znajomości rzeczy opierając się na
    przepisie i nie rozumiejąc jego treści. Ty to replikujesz na grupę.

    Ty tego artykułu nie zrozumiałeś zresztą również, bo tam napisano to, co
    ja piszę, tylko tak w pokrętny sposób - nie wprost. Pisał go ktoś, kto
    ma pobieżne pojęcie o temacie - mniej więcej na poziomie Twoim, albo
    Shreka. To, jakie dane operator przekazuje masz w czwartym akapicie, ale
    trzeba to właściwie zrozumieć.

    System przekazuje takie dane, jak wynikają z rozporządzenia, a nie
    jakieś tam magiczne. Czasem jest to dokładnie miejsce wykonania
    połączenia, a czasem nie. Gdyby zadzwoniła na 112, to by było dostępne
    kilka sekund później w formatce dyżurnego, bo do tego systemu operatorzy
    wysyłają dane on-line po zakończeniu połączenia. Do tego, który odpytuje
    się na ratowanie życia nie i różni operatorzy mają to różnie rozwiązane.
    (na marginesie - ona skończyła połączenie? Bo była gdzieś mowa, ze palec
    na ekranie trzymała i wyświetlacz się wyświetlał).

    Przy czym "do przodu" można sobie zastrzec otrzymywanie tych danych
    on-line, ale wstecz nie i trzeba by było wiedzieć, w jakiej ona sieci
    miała telefon, by powiedzieć, kiedy dane o antenie, z której rozmawiała
    z ojcem były dostępne.

    W telefonach, w których jest zainstalowany GPS można to obejść i wysłać
    tacie położenie z GPS-u, które w praktyce ma dokładność kilkudziesięciu
    metrów. ale wówczas w ogóle by nie było problemu. Da się takie dane
    jeszcze w inny sposób ustalić i mieć je bardzo dokładne, ale czasem da,
    a czasem nie. Istnieje jeszcze kilka sposobów ustalenia tych danych, ale
    nie będę tu pisał o tym, bo to nie miejsce, a i sensu nie ma. Zauważ, że
    nikt takiego zapytania nie wysłał i to jest problem, a nie to, jakie tam
    są dane.
    --
    (~) Robert Tomasik