  • Data: 2003-11-15 19:59:21
    Temat: Re: Poradzcie przy odwolaniu.
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wyrok dostalem za jazde na rowerze w stanie nietrzewosci. Dziwi
    mnie to,
    > ze w wyroku podali pierwszy pomiar, zamias kolejnych lub chociaz
    > sredniej z 3 pomiarow (roznica znaczaca... kolejne byly o 1/4
    > mniejsze).

    Proste: pierwszy pomiar był robiony najbliżej czasu czyny, a zatem
    najlepiej oddaje stan jaki obowiązywał w momencie popełnienia
    przestępstwa. Nigdy nie wyciąga się średniej :) Normalne jest to że z
    czasem alkohol jest wydalany z organizmu.
    Jeśli różnice w nieodległych czasowo badaniach są dziwne (duże,
    nielogiczne) rozważyłbym kwestionowanie w apelacji tego elementu
    stanu faktycznego (tzw. błąd w ustaleniach faktycznych) wnosząc np. o
    przeprowadzenie dowodu z dokumentu potwierdzającego legalizację
    probierza trzeźwości

    >Wyrok jest dla mnie niezbyt korzystny. Ukarano mnie tak:
    >
    > - 40 stawek dziennych (10 zl stawka dzienna). Dziwne okreslenie.
    Mam
    > rozumiec ze mam po prostu zaplacic 400 zeta ??
    > - zakaz prowadzenia pojazdow mechanicznych na okres roku
    (dotyczy
    > pojazdow okreslonych w kategorii B - czy do tego lapie sie rower ??)
    > - wplata na jakis tam fundusz 50 zeta.
    > - zwolnienie z oplaty za postepowanie.

    Co prawda nie napisałeś ile alkoholu wykazało badanie ale wyrok
    generalnie nie robi wrażenia surowego.

    > Poza tym prawo jazdy... Czy zatrzymanie go na rok jest
    rownoznaczne z
    > utrata ??

    Po roku je odzyskasz bez egzaminu. Egzamin by Cię czekał gdybyś
    miał zakaz dłuższy niż rok

    >Czy nie dlao by
    > sie jakos wynegocjowac skrocenia tego zakazu ?

    Nie. Rok to najniższy wymiar a zakaz jest tu obligatoryjny.
    Jedyna droga do jego obejścia to ewentualne warunkowe umorzenie
    postępowania. Przy warunkowym umorzeniu zakaz staje się
    fakultatywny i można z niego zrezygnować. W praktyce masz szansę
    na warunkowe umorzenie tylko wtedy gdy nie byłeś dotąd karany a
    alkoholu było mniej niż promill

    >No i wlasnie... bede mogl
    > jezdzic rowerem ?

    Tak, o ile Sąd obok zakazu dot. pojazdów mechanicznych (oblig przy
    skazaniu - art. 42 § 2 k.k.) nie orzekł drugiego zakazu dot. rowerów
    (zakaz taki jest możłiwy ale jest fakultatywny - zob. art. 42 § 1 k.k.)

    >A w ogole to nigdzie nie napisano, do kiedy i gdzie
    > mam zaplacic kare. Nie ma jakichs okreslonych terminow ??

    Są. Dowiesz się o nich jak wyrok się uprawomocni. Sąd wezwie Cię do
    uiszczenia grzywny i świadczenia pieniężnego wskazując namiary i
    termin. Grzywnę można rozłożyć na raty. Świadczenie teoretycznie też
    ale tu już należy negocjować z instytucją na rzec zktórej masz zapłacić
    to świadczenie a nie z Sądem

    > kare...Ale szczerze mowiac cos takiego ma maly
    charakter "edukacyjny".

    Mały? Rozwiń myśl, chętnie poczytam. A co miałoby większy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info